19 novembra 2014

Palacinkový slaný koláč

tento palacinkový slaný koláč vznikol celkom náhodou... pôvodne som mala v pláne upiecť klasické palacinky s ovocím a zmrzlinou, bol pondelok, čosi zostalo na obed od nedele a palacinky mali byť len ako dezert... cesto na palacinky som mala zarobené, keď mi volal muž, že prídu aj zo zaťom na obed... tak som rýchlo prehodnotila situáciu, prehľadala chladničku a rozhodla sa urobiť palacinky na slano...




 Čo budeme potrebovať:
na palacinky: 200ml mlieka  *  100ml sódovej vody  *  200g hladkej múky
2-3 vajcia  *  soľ  *  mleté čierne korenie
mletá červená paprika  *  chilli  *  petržlenová vňať
ostatné:  šunka  *  syr  *  chilli omáčka
200ml kyslá smotana  *  1 vajce


    cesto na palacinky si pripravujem dopredu aby sa aspoň pol hodinu odležalo... ja do cesta nedávam cukor ani keď robím na sladko, preto nebol žiaden problém zmeniť plán... do cesta som pridala soľ, mleté čierne korenie, červenú papriku, štipku chilli a petržlenovú vňať

    upiekla som palacinky, robila som také tlstejšie, jednak som sa ponáhľala a zdalo sa mi, že na tento účel budú lepšie tlstejšie

    medzi pečením som si pripravila všetko na plnenie, šunku, syr použila som neúdený oštiepkový syr... 

    kyslú smotanu som vymiešala s vajíčkom, osolila a okorenila a môžeme vrstviť... použila som maličkú tortovú formu, priemer 16cm, pretože aj palacinky robím na takej malej panvici 

    
 















     na palacinku som dala šunku, syr a pokvapkala chilli omáčkou, ale môže byť aj kečup alebo nejaká dobrá domáca paradajková pasta...
    
     vrstvy som postupne striedala až pokiaľ som neminula všetky palacinky potom som vrch zaljala pripravenou smotanou a dala piecť na 200°C asi 20 minút...   na konci som ešte vrch posypala syrom a dala zapiecť...

    stravníci akurát došli keď som koláč vyberala z rúry, hneď taký horúci som ho krájala, syr sa krásne naťahoval :) a už som si len hovorila - stihla si to, bude to dobré...

     a aj bolo, rýchlo som im k tomu nakrájala paradajky a pokiaľ dojedli polievku stihla som ešte aj pofotiť... a môj muž mi ešte podržal hore útierku ktorou som pri fotení maskovala neporiadok na pracovnom stole a potom sa už najedol aj on :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára