13 novembra 2016

Ovsené sušienky s orechami a brusnicami

Dnes som piekla sušienky alebo ak chcete cookies. Piekla som dva druhy, jeden už vyskúšaný a druhý celkom nový. Tieto nové sú s medom, orechami a brusnicami a použila som prášok do perníka. Celý byt nám vonia ako na Vianoce. Aj muž si pochvaľuje, má plnú krabicu keksíkov a ja zas mám niečo malé ku kávičke. 










prvé keksíky som piekla podľa tohto receptu a sú to tie vpravo, tie kde nie sú brusnice ale len kúsky čokolády a orechy
druhé kesíky som piekla podľa varecháčky Darinky a originál recept je tu 
na ovsené keksíky budeme potrebovať - 
6 vajec
1/2 šálky trstinového cukru
3 lyžice medu
250g rozpusteného masla


celé vajcia, cukor a med vyšľaháme do peny, pridáme roztopené, alebo aspoň zmäknuté maslo a prešľaháme

3 šálky špaldovej hladkej múky
3 šálky ovsených vločiek
1 šálka jemne mletých orechov
1 bal. prášok do perníka
1/2 malej lyžičky soli


tieto suroviny premiešame v miske a potom ich spojíme s vaječnou hmotou
na záver pridáme -

1 šálku nasekaných orechov
1 šálku brusníc
1/3 šálky sézamového semienka
100g nasekanej čokolády

Ja som celú hmotu odložila asi na hodinu do chladu, nie je to ale nutné. Z hmoty robíme mokrými rukami malé guľky, kladieme ich na plech, na pečiaci papier. Vidličkou ich sploštíme. 
Pečieme na 200°C asi 10 minút


a takto krásne mi práve teraz zakvitol vianočný kaktus, mám z neho veľkú radosť :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára