pondelok, 7. augusta 2017

Polievka z cukety


Piekla som cuketové tyčinky a zostala mi načatá cuketa, tak čo s ňou. Keďže sa nám málinko ochladilo zažiadalo sa nám teplej polievky. Tak som pokombinovala čo som našla doma a vznikla veľmi chutná krémová polievka doplnená o cuketové slížiky. Odporúčam vyskúšať.







Čo budeme potrebovať:
1-2 cukety
cibuľu
3-4 strúčiky cesnaku
2 zemiaky
vývar
veľa čerstvej bazalky
soľ, mleté čierne korenie
kúsok masla

a ešte:
cherry paradajky
štipku cukru
olivový olej
parmezán alebo iný tvrdý syr


Cibuľu nakrájame a cesnak popučíme.
Na olivovom olej podusíme cibuľu s cesnakom, pridáme očistené a nakrájané zemiaky, podlejeme vývarom a pod pokrievkou dusíme asi 10 minút.

Z cukety si odkrojíme šupku a nakrájame ju na dlhé, tenké rezančeky - odborne sa tomu hovorí "julienne" čítaj žilijen, dáme ich na tanier a osolíme, necháme postáť. Rezančeky zmäknú a budú z nich perfektné chrumkavé slížiky do polievky. Pred pridaním do polievky ich dobre opláchneme pod tečúcou vodou aby sme zmyli všetku soľ. Ja som použila aj žltú aj zelenú cuketu, pretože som práve také mala a aj v polievke sa také dvojfarebné krásne vynímajú.

Ostatnú cuketu nakrájame na kocky a pridáme do polievky, dusíme do zmäknutia. Ja dávam cuketu aj so šupkou. 

Pokiaľ sa polievka varí pripravíme si paradajky. Na olivovom oleji prudko opečieme cherry paradajky, trochu ich pocukrujeme aby sme zvýraznili sladkosť. Pridáme nakrájaný cesnak a opražíme len toľko aby sme cesnak nespálili pretože by zhorkol.

Keď je zelenina mäkká, pridáme veľa čerstvej bazalky a rozmixujeme do hladka. Použila som červenú bazalku a trpasličiu pretože takú mám v hrantíku na balkóne.

Na záver dochutíme kúskom masla a ak treba dosolíme, prípadne okoreníme.

Podávame s cuketovými slížikmi, opečenými paradajkami a hoblinkami parmezánu, pokvapkané olivovým olejom a ozdobené bazalkou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára