29 augusta 2018

Ako sme s Julinkou jablkovo-mrkvové muffinky piekli



Prázdniny sú aj o tom, že babky varujú vnúčatá. Teraz bola u nás naša Julinka a aby sme sa zabavili upiekli sme si jablkovo-mrkvové mufinky. 

Julinka mi krásne pomáhala ale samozrejme najviac ju bavilo zdobenie farebnými cukríčkami.
Pekne sme sa zabavili aj výborne napiekli. Muffinky chutili všetkým.











Dostala som nové košíčky na muffiny. Také z hrubého kartónu. Tak som ich hneď vyskúšala a sú dobré.  Po upečení sú presne také isté ako pred pečením - nenavlhnú ani nehnednú od tepla. Majú iba jednu chybu. Pri jedení musíte ten kartón roztrhať, čo ide dosť ťažko. Preto ich asi budem používať len tak, že do nich vložím už upečenú muffinku.

Julinka mi krásne pomáhala - najskôr rozdelila košíčky do ktorých som ja dala cesto. A po upečení ich Júlia sama ozdobovala. Poliala ich citrónovou polevou a potom už len posýpala farebnými cukríčkami a samozrejme ochutnávala: "Babka ja tie cukríčky musím ochutnať, či sú dobré, aby nás z nich brucho nebolelo!" no, veselo nám bolo.


Čo budeme potrebovať:

2 šálky hladkej múky
1 prášok do pečiva
1 šálka cukru
1 vanilkový cukor
štipka soli

všetky sypké suroviny zmiešame v miske
-------------------------------------------

1/2 šálky oleja
3 vajcia

vyšľaháme spolu a pridáme k sypkým surovinám - zamiešame

-------------------------------------------

a nakoniec pridáme:

2 šálky nahrubo nastrúhané jablká
2 šálky najemno nastrúhaná mrkva
1/2 šálky nasekané orechy
1/2 šálky hrozienka



Všetko spolu dobre premiešame a plníme do košíčkov asi do 2/3, alebo rovno do mufinkovej formy.
Pečieme na 180°C asi 20 minút.

Vychladnuté ozdobíme citrónovou polevou ktorá sa k mufinnkám výborne hodí.

Šťavu z polovice citróna vymiešame s práškovým cukrom na hladkú polevu. Cukor pridávajte po lyžiciach podľa potreby.




3 komentáre: