13 decembra 2018

Slané tvarohové praclíky


Každým rokom pečiem na Vianoce menej a menej. Žiadne zákusky, pečiem medovníčky, orechové rožky, drobné sladké ale čo nesmie chýbať to je niečo slané. Tentoraz som piekla tvarohové. Bežne ich robievam tak, že cesto len nakrájam na kocky a upečiem. Tentoraz som sa trochu pohrala a povykrajovala som praclíčky. Veď sú Vianoce. Mimochodom sú nielen pekné ale aj fantasticky dobré.






Čo budeme potrebovať:

500g hladkej múky
250g masla
250g jemného tvarohu
2 vajíčka
1 lyžičku soli

vajíčko na potretie
a na posypanie - mak, sézam, kmín, ľanové semienko ...

Všetky suroviny spolu vymiesime na hladké cesto. Za mňa to urobil robot.
Cesto zabalíme do fólie a odložíme aspoň na 2 hodiny do chladničky. Ale vrele odporúčam zamiesiť večer a piecť až na druhý deň. Odpočinuté, vychladené cesto je elastické a krásne sa s ním pracuje.


Vychladené cesto vyvaľkáme asi 3 mm a vykrajujeme praclíky alebo akékoľvek iné tvary.

Praclíky ukladáme na plech, na pečiaci papier, potrieme vajíčkom a posypeme semienkami podľa vlastného výberu.


Pečieme na 220°C asi 12-15 minút podľa toho na ako hrubo sme vyvaľkali cesto.


Praclíky som robila na jeden plech a na druhý som urobila kocky. Cesto som vyvaľkala na hrubšie a radielkom nakrájala na štvorčeky, potrela vajcom, posypala makom, ľanovými semienkami a piekla asi 15 minút. Toto už bola taká rýchlovka.

A teraz ich musím len schovať, hlavne pred sebou, aby vydržali do Vianoc. Všetko čo napečiem dávam do plechových krabíc a na balkón. Teraz je zima tam vydržia aj do Silvestra. Ešte lepšia alternatíva je mrazák, pretože do mrazáku nechodím vyjedať ale na balkón áno :-)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára