20 septembra 2021

Feferónky s hrozienkami v medovom náleve

Rada zaváram, hlavne doma dopestovanú zeleniu a ovocie. Tento rok som po dlhom čase zavárala aj feferónky. Niečo s vlastnej úrody, niečo kúpené na tržnici. 

Feferónky zaváram klasicky do sladkokyselého nálevu, ale keď som natrafila na recept na feferónky zavárané v medovom náleve nemohla som nevyskúšať. Spravila som iba tri malé poháriky, na skúšku. Uvidím čo povedia chlapi a podľa toho sa zariadim. 




Čo budeme potrebovať:

guľaté feferónky
hrozienka

nálev:

1 diel voda
1 diel ocot
1 diel med



Z feferónky odrežeme zelenú stonku a malou lyžičkou vyškriabeme vnútro. Ja to robím pod vodou, ide to rýchlejšie a nepália ma ruky. Do očistených, umytých feferóniek natlačíme hrozienka až po okraj. 
Naplnené feferónky natlačíme do menších fľašiek.

Nálev: ja som robila nálev zo 100 ml vody, 100 ml octu a 100 ml medu. Toto množstvo mi stačilo na 3 malé poháriky.
Vodu a ocot necháme zovrieť, odstavíme a pridáme med. Miešame do rozpustenia. Teplým nálevom zalejeme feferónky asi 1 cm pod okraj pohára. Zaviečkujeme.

Sterilizujeme na 85°C 10 minút.



Feferónky ktoré mi ostali som len odstopkovala a umyla. Natlačila do pohárov spolu s cibuľou nakrájanou na mesiačiky. Dala som jednu maličkú lyžičku oleja a zaliala nálevom ktorý mi zostal zo zavárania uhoriek.

Sterilizujem na 85°C 10 minút.


A toto sú feferónky aj cibuľky z vlastnej úrody. Tieto podlhovasté feferónky som odstopkovala, prekrojila a nožíkom vyškrabala semienka. Ďalej som už zavárala tak ako je napísané vyššie.


A k foteniu sa mi priplietla aj zvedavá Mafia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára