11 augusta 2022

Tradičná trená bábovka

Recept na trenú bábovku mám od mojej mamy. Piekla bábovku nám deťom a ja som ju piekla zas tým mojim. A teraz ju pečiem vnúčatám.
Aj bábovkovú formu som zdedila po mame a nedám na ňu dopustiť. Mám aj nové formy ale  túto používam najradšej. Je stará, trochu obitá ale bábovka v nej  mi ešte nikdy nezhorela. 






Čo budeme potrebovať:

150 g práškový cukor
1 vanilkový cukor
140 g maslo
1 celé vajce
3 žĺtky
320 g hrubej múky
1 prášok do pečiva
125 ml mlieka
1 lyžička nastrúhanej citrónovej kôry
sneh z 3 bielkov
3 lyžičky kakaa
za hrsť hrozienok

Z troch vajíčok oddelíme bielky a vyšľaháme tuhý sneh.

Maslo, práškový a vanilkový cukor vyšľaháme na hladký krém. Pridáme celé vajce a za stáleho šľahania pridáme po jednom žĺtky. Postupne pridávame preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva a mlieko. Na záver primiešame nastrúhanú citrónovú kôru a zľahka primiešame sneh z bielkov.


Priamo v miske oddelíme 1/3 cesta, pridáme 3 lyžičky kakaa a opatrne zamiešame.


Bábovkovú formu veľmi starostlivo vytrieme maslom a vysypeme hrubou múkou. Do formy dávame striedavo tmavé a bledé cesto. 


Vrch urovnáme a dáme piecť na 45 minút pri teplote 150 °C. 


Upečenú bábovku prikryjeme kuchynskou utierkou a necháme mierne vychladnúť. Potom položíme na formu tanier, prevrátime a bábovku vyklopíme. Ak sa bábovka nedá hneď vyklopiť môžeme nožíkom opatrne oddeliť bábovku hlavne okolo stredu, alebo formu zabalíme na pár minút do vlhkej utierky.


Ešte teplú bábovku posypeme práškovým cukrom. Môžeme ju celú poliať čokoládou, alebo čokoládou len pofŕkať. 
Bábovku necháme vychladnúť ale môžeme ju krájať aj mierne vlažnú. 




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára