06 decembra 2023

Perníkové venčeky

Tieto venčeky s vôňou Vianoc sú nenáročné na prípravu, rýchlo upečené a chuťovo výborné. Netreba ich zlepovať, plniť, zdobiť. Upečiete a šup s nimi rovno na stôl. Ja som ich samozrejme šupla do krabice a do komory. Na stôl prídu až na Vianoce.






 
 


Čo budeme potrebovať:

300 g hladkej múky
60 g práškového cukru
100 g medu
60 g masla
1 vajce
1/4 bal. prášku do pečiva
3 lyžičky perníkové korenie
štipka soli

na potretie:
vajíčko alebo bielok

zmes na posypanie:
trstinový cukor
mleté orechy

Všetky suroviny zmiesime na cesto. Zabalíme do fólie a odložíme do chladničky minimálne na noc, môže byť aj dlhšie.


Na druhý deň cesto vyberieme z chladničky, necháme trochu povoliť a rozvaľkáme ho na hrúbku 3 mm. Cesto sa trochu lepí, tak som ho  vaľkala cez fóliu.
Vykrajujeme venčeky. Moja formička má priemer 6 cm.


Každý venček potrieme vajíčkom (stačí aj bielko) a potretou stranou ho "namočíme" do zmesi cukru a orechov, jemne pritlačíme. Táto orechová krusta drží lepšie ako keby ste venčeky len posypali.


Venčeky preložíme na plech, na pečiaci papier.



Pečieme na 180°C asi 10-15 minút, treba si to odsledovať. 


piekla som podľa tohto receptu Voňavé perníkové venčeky - recept | Varecha.sk (pravda.sk)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára