20 septembra 2013

Baklažán pečený s cesnakom


Baklažán ako zeleninu som objavila iba nedávno, rok dva dozadu... odvtedy som vyskúšala rôzne recepty ale tento ma svojou jednoduchosťou a hlavne fantastickou chuťou dostal... priznám sa, že keď som ho robila prvý krát jednoducho som ho zjedla len tak na stojáka pri kuchynskej linke priamo z pekáčika... chcela som len ochutnať a nevedela som prestať... ak chcete vyskúšajte aj vy...



na tento úžasný recept treba minimum surovín - 
baklažán, veľa cesnaku
soľ, mleté čierne korenie, petržlenová vňať, olivový olej

Baklažán prekrojíme po dĺžke a nožom v ňom urobíme zárezy tak, aby sme neprerezali šupku. Do zárezov povtláčame veľa, veľa plátkov cesnaku, posolíme, okoreníme mletým čiernym korením, výdatne zalejeme olivovým olejom a posypeme petržlenovou vňaťou.
Pečieme vo vyhriatej rúre na 200°C asi 40-45 minút.
Podávame s bagetou, chlebom alebo ako prílohu k mäsu....

inšpirovala som sa receptom na varecha.sk začo autorke ďakujem

5 komentárov:

  1. dnes upečené a hneď zjedené, idem kúpiť baklažán na zajtra...výborné :) ... manželka nebola doma a nič som jej nenechal...to sa nedá prestať jesť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne tak isto som dopadla aj ja keď som ho piekla prvý krát...raz darmo, takéto jednoduché veci sú tuším najlepšie :-)

      Odstrániť
  2. Nááááádnerný recept!!! Hned zítra si ho udělám na oběd!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. úžasnééé, tiež som ho objavila na vareche a odvtedy ho robievam a zožeriem si ho sama, doslova :-D, lebo mužské osadenstvo ho nechce ochutnať, sú masoví, ale tak im treba, aspoň mi viac zostane :-)

    OdpovedaťOdstrániť