20 novembra 2016

Malinovo-smotanová torta pre Matildu, rok 1






Naša najmladšia vnučka Matilda mala v sobotu jeden rôčik a tak som zas raz piekla tortu. Bohužiaľ nič mimoriadne sa mi nepodarilo vytvoriť, skôr je to taká haťa-paťa torta. Agátka to ale zaklincovala veľkou pochvalou: "Babka, to ružové sa ti naozaj podarilo" To ružové je tvarohovo smotanovo malinová hmota na piškótovom korpuse, ozdobená ovocím a čokoládou a chuťovo bola fakt dobrá.




 a toto sú dve sestričky, Matilda a Agátka

Na korpus budeme potrebovať:
4 vajcia
125g práškového cukru
80g polohrubej múky
1 Zlatý klas
1 lyžička prášku do pečiva 
štipku soli

Celé vajcia vyšľaháme do peny asi 5 minút, pridáme cukor a šľaháme zase asi 5 minút, môžeme aj dlhšie.
Múku, Zlatý klas, prášok do pečiva a štipku soli zmiešame spolu a pridáme k vaječnej pene a už len premiešame.
Dno formy vymažeme maslom a vysypeme múkou, boky netreba vymazávať. Cesto vylejeme do formy a pečieme na 180°C asi 20 minút, potom rúru vypneme, otvoríme dvierka a korpus necháme v rúre ešte ďalších 5 minút.

Plnka:
250g tvaroh jemný
250ml smotana na šľahanie
250g maliny
2 lyžice cukru
1 želatínový stužovač za studena

smotanu vyšľaháme, pridáme tvaroh a zľahka prešľaháme, pridáme rozmixované maliny a cukru podľa chuti
stužovač si pripravíme podľa návodu, po troche pridáme tvarohovú zmes, šľaháme šľahačom aby sa nám nevytvorili želatínové hrudky
postupne zapracujeme celú tvarohovú hmotu
korpus vyberieme z formy a formu umyjeme, korpus vrátime späť (ja som ho trochu skrojila) a po bokoch dáme pás pečiaceho papieru - urobíme si mantinely
do takto pripravenej formy vylejeme  malinovú hmotu, urovnáme a dáme stuhnúť do chladničky, najlepšie na celú noc
ráno opatrne odstránime formu aj bočnice z papiera, tortu prenesieme na podnos a ozdobíme
ja som na vrch uložila ovocie - maliny, černice, ríbezle a malé čokoládky, celú tortu som pofŕkala bielou a tmavou čokoládou a mohli sme ísť na oslavu


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára