24 júna 2017

Mäsové guľky s cuketou v rajčinovej omáčke

Keď som dnes rozmýšľala čo uvariť tak, aby toho bolo veľa, aby to bolo dobré a aby som nemusela dlho stáť pri sporáku, padla voľba na tento recept. Všetko v jednom hrnci šupnem do rúry a ja môžem zmiznúť z rozpálenej kuchyne. 
Na tomto jedle je výborné to, že znesie akúkoľvek prílohu, zemiaky, ryžu, cestovinu aj knedľu, ale výborné je aj na studeno len tak s chlebom.





Čo budeme potrebovať:

5-6 ks cukiet
a kúsok masla

mäsové guľky:
500g mletého mäsa, ja som použila bravčové plecko
väčšiu cibuľu
veľa cesnaku
soľ, mleté čierne korenie
drvenú rascu
asi pol deci vody

Pomleté mäso, nadrobno posekanú alebo pomletú cibuľu a všetky koreniny dobre premiešame. Pridaním trocha vody bude masa kompaktnejšia a bude lepšie spolu držať. 

rajčinová omáčka:
pasírované paradajky, alebo pretlak 
cesnak
trochu oleja
trochu vody
chilli omáčku ak máte radi ostré
štipka cukru
soľ, mleté čierne korenie
bazalka a oregáno

všetko spolu zmiešame a ochutíme



Cukety nakrájame na hrubšie kolieska, na kažké koliesko dáme kôpku mäsa.
Do vhodnej zapekacej nádoby (pekáčika) dáme  na dno trochu rajčinovej omáčky a ukladáme striedavo kolieska cukety a mäsa, dobre k sebe pritláčame.
Ja som do stredu vložila paradajku naplnenú mäsom, lebo mi zostalo.


Na takto pripravený základ vylejeme zvyšok rajčinovej omáčky, poukladáme kúsky masla a dáme do rozohriatej rúry na 200°C asi na 10-15 minút, potom vyberieme, zakryjeme alobalom a pečieme asi 30-40 minút.
Nakoniec odokryté ešte necháme zapiecť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára