22 augusta 2017

Cuketový koláč s kokosom a orechmi

Cuketové koláče na sladko sa dnes pečú celkom bežne. Väčšina ľudí vôbec nezistí, že v koláči je pridaná cuketa. Budú si pochvaľovať aký šťavnatý koláč ste upiekli. Cuketa obsahuje veľa vody, tá sa pri pečení odparuje a spôsobuje, že koláč je kyprý, vlhký a šťavatý. 
Ak ešte pridáte orechy, hrozienka, čokoládu, kokos... upečiete celkom luxusnú buchtu. Táto moja sa zjedla v jedno nedeľné popoludnie.





Čo budeme potrebovať:

1 hrnček = 250 ml 

1 hrnček hnedého cukru, ja som dala trochu menej
4 vajcia
1 hrnček hladkej  
1 hrnček polohrubej múky
1/2 bal. prášku do pečiva
1 malá lyžička sódy bicarbóny
1/2 hrnčeka kokosu
1/2 hrnčeka nasekaných orechov
2 lyžice kakaa
1 vanilkový cukor
150ml oleja
2 hrnčeky nahrubo nastrúhanej cukety

džem na potretie a kokos na posypanie


Celé vajcia s hnedým cukrom a vanilkovým cukrom vyšľaháme do peny. 
Pridáme olej a prešľaháme.
Múku, prášok do pečiva, sódu bicarbónu,  kakao, orechy  a kokos zmiešame a pridáme k vyšľahaným vajciam.
Nakoniec zamiešame cuketu.


Zmes vylejeme na pečiacim papierom vystlatý plech, alebo plech vymažeme. Ja som použila keramický pekáč ktorý netreba mazať.
Pečieme na 180°C asi 30-40 minút.


Koláč necháme mierne vychladnúť a potrieme ho džemom. Vrch môžeme poliať čokoládovou polevou alebo posypať postrúhanou čokoládou, alebo kokosom, alebo ozdobiť podľa vlastnej chuti a fantázie.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára