04 októbra 2017

Cviklové čipsy

Zeleninu suším celkom pravidelne. Pripravujem si z nej polotovar, zeleninové dochucovadlo do polievok, na mäso a tak... a raz za čas robím zeleninové čipsy len tak na chrumkanie pri telke. Zeleninové čipsy sa dajú pripraviť nielen zo zemiakov ale aj z mrkvy, petržlenu, reďkovky, z každej koreňovej zeleniny. Teraz som robila z červenej repy. Okorenené a posypané bylinkami sú výborné aj ako prídavok k polievke, na ozdobenie mäsa na tanieri ale najlepšie sú len tak na chrumkanie.






Výroba cviklových čipsov je veľmi jednoduchá
budete potrebovať:
cviklu
soľ
bylinky - tymián, petrželka, bazalka, oregáno...
olivový olej 


Cviklu očistíme a nakrájame na tenučké plátky. Na krájanie môžeme použiť škrabku, strúhadlo na uhorky, robot alebo obyčajný ostrý nôž. Čím tenšie budú plátky tým skôr sa usušia, ale netreba to preháňať aby ste miesto čipsov nemali papier :)

Cviklu osolíme a necháme 10 minút odpočívať, cvikla pustí vodu čo tiež skráti čas sušenia. Potom plátky umyjeme pod vodou a dobre usušíme pomocou papierovej utierky. Plátky ukladáme na platá a sušíme podľa toho aký typ sušičky máte.

Ak nemáte sušičku zmiešajte plátky s olivovým olejom, bylinkami, osoľte a poukladajte na plech na pečiaci papier a sušte pri teplote 50°C. Takto usušené čipsy už netreba dochucovať a na plech môžete priložiť aj inú koreňovú zeleninu.


Ja ale suším v sušičke a čipsy vopred neochucujem pretože ich skladujem v mrazničke. 
Usušené plátky preložím do plastovej nádoby a odložím do mrazničky. 
Kedykoľvek ich môžem vybrať, dochutiť a použiť pri ďalšom varení.
Dochucujem úplne jednoducho - trochu olivového oleja, soľ a bylinky podľa toho aké práve mám. Teraz som dala petrželku, bazalku, oregáno a tymián. V zime používam sušené bylinky. 
Dnes som tieto ochutené cviklové čipsy pridala ku krémovej polievke z hokaida a zbytok som schrumkala len tak.

recept na KRÉMOVÚ TEKVICOVÚ POLIEVKU nájdete TU


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára