23 júna 2018

Čerešňová zmrzlina



Sezóna letného ovocia je v plnom prúde a aj naša čerešňa nás potešila celkom peknou úrodou. 
Najprv sa treba najesť krásnych chrumkavých čerešní priamo zo stromu a potom upiecť koláč. 
Tento postup som samozrejme zachovala ale ešte som urobila aj túto úplne fantastickú čerešňovú zmrzlinu.





Čo budeme potrebovať:
čerešne 
cukor
jogurt alebo kyslú smotanu
rum alebo griotkovú esenciu

Množstvá neuvádzam pretože som to robila od oka. Cukor môžete dať obyčajný kryštálový alebo trstinový alebo med. Najskôr slaďte menej, potom ochutnajte a oslaďte tak ako vám chutí. 

Čerešne odkôstkujeme a pokrájame na menšie kúsky. Vložíme do hrnca, zasypeme cukrom a na miernom ohni varíme. Miešame až sa nám cukor rozpustí. Povaríme a necháme vychladnúť. Vychladnuté čerešne preložíme do vhodnej plastovej nádoby a dáme do mrazničky celkom zamraziť.
Zmrazené čerešne vložíme do mixéra, pridáme 2-3 lyžice kyslej smotany alebo jogurtu a rozmixujeme.
Ochutnáme a ak treba dosladíme. Jogurtu pridáme podľa chuti a podľa množstva čerešní.
Ja som na záver pridala pár kvapiek griotkovej esencie.
Takúto polozmrznutú zmes preložíme do vhodnej nádoby a dáme do mrazničky na pár hodín. Netreba ju miešať, netvoria sa v nej kryštáliky. 
A podávať ju môžete už za 1-2 hodiny. Ak ju budete mať v mrazničke dlhšie treba ju pred podávaním nechať povoliť pretože je tuhšia ako kupovaná.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára