04 júla 2018

Cuketový posúch

Takéto recepty robievam len tak od oka. Čo doma mám, to dám. Výsledok je vždy iný a to je na tom to najlepšie.
Nechcela som piecť koláč, pretože ten by sa nezjedol, placky sa mi zas nechcelo vysmážať tak som upiekla tento posúch - je to taký kompromis medzi koláčom a plackami





Čo budeme potrebovať:
1 cuketu, ja som použila 1/2 žltej a 1/2 zelenej
2 vajíčka
1 šálku ovsených vločiek
1-2 lyžice hladkej múky
klobásku
slaninku
cibuľu
cesnak
hríby
soľ, mleté čierne korenie, mletý kmín
bylinky - petrželku, majorán
strúhaný tvrdý syr


Klobásku, slaninu a cibuľu nakrájame na drobno a opražíme na masti. Pridáme na drobno nakrájané hríby a dusíme. Odstavíme a pridáme nasekané bylinky. Necháme vychladnúť.
Ochucovať nie je veľmi treba ak je klobáska pikantná, ako v mojom prípade. Hríby som použila čerstvé, len som ich očistila, nakrájala a sparila vriacou vodou. Túto zmes netreba dlho smažiť pretože koláč sa bude piecť v rúre.

Cuketu nastrúhame na jemno, ak je mladá aj so šupkou. Pridáme ovsené vločky, vajíčka, usmaženú zmes, pretlačený cesnak a korenie. Zamiešame a necháme postáť aspoň hodinu. Cuketa pustí šťavu a ovsené vločky v nej zmäkknú. Zmes zahustíme hladkou múkou. Múky pridáme toľko aby bola zmes hustejšia o trochu viac ako na placky.
Zmes preložíme na pekáč, ja som použila pečiaci papier ktorý som najskôr namočila vo vode, vyžmýkala a prestrela na pekáč.

Zmes uhladíme a dáme piecť do vyhriatej rúry na 220°C asi na 20 minút. 
Keď je posúch upečený pekne do červena posypeme ho strúhaným syrom a dáme už len zapiecť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára