21 júna 2021

Zmrzlina

Táto zmrzlina sa pripravuje len z dvoch základných surovín. Treťou surovinou je ľubovoľné ovocie, čokoláda, orechy alebo čokoľvek iné podľa toho akú zmrzlinu si chcete pripraviť. Fantázii sa medze nekladú. Ja som z jednej dávky urobila päť druhov. Veľkou výhodou je, že zmrzlina má krémovú konzistenciu aj po zmrazení, netvoria sa v nej kryštáliky. 


28.6.2019





Čo budeme potrebovať:

1 Salko
400 ml šľahačkovej smotany

a ešte:
citrónová šťava
čokoláda
sušienky
orechy
rôzne druhy ovocia




Postup:
Šľahačku vyšľaháme a postupne zašľaháme Salko. 
Do tohto základu pridáme suroviny podľa toho akú zmrzlinu chceme.

Zmrzlinový základ rozdelíme do vhodných plastových nádob a pridáme čo uznáme za vhodné. 

Nádoby uzavrieme a dáme do mrazničky na pár hodín.

Samotný základ je dosť sladký, ale v spojený s kyselkavým ovocím to vôbec nevadí. 
V spojení s čokoládou alebo so sušienkami je  dobré pridať pár kvapiek citrónovej šťavy. Ale samozrejme, je to vec chuti, kto má ako rád sladké.


Ja som robila takto:
- do jednej so pridala na drobno nasekanú orieškovo karamelovú tyčinku
- do druhej som pridala nasekané vlašské orechy
- do tretej som pridala nasekená cereálne jablkové sušienky
- do štvrtej som dala rozmačkané jahody
- a do piatej som pridala rozmačkané maliny



2 komentáre: