21 júla 2021

Bravčový plátok na cibuli a pečené zemiaky




Rýchle obedy zbožňujem. Žiadne dlhé vyváranie, výsledok dokonalý a každý si myslí, že ako som sa narobila. Opak je ale pravdou. Mäso je minútka, čiže pripravené behom chvíle a čas keď sa pečú zemiaky v rúre nerátam. Suma sumárum, moja práca asi 20 minút + pečenie v rúre a obed je na stole.





Čo budeme potrebovať:

bravčové mäso - krkovičku
cibuľu
horčicu
soľ
mleté čierne korenie

Pečený zemiak:
veľký podlhovastý zemiak
prerastenú slaninu
cibuľu
soľ
rascu
bylinky - majoránka, petrželka...



Pečený zemiak:
zemiak dobre umyjeme alebo očistíme a nakrájame na tenké plátky. Môžeme zachovať tvar zemiaka tak, že plátky nerežeme až celkom dole. Osolíme, okoreníme. Alobal pokvapkáme olejom. Na alobal uložíme narezaný zemiak a do zárezov vložíme striedavo slaninu a cibuľu. Navrch pridáme bylinky a zatočíme do alobalu.
Ja som piekla tri zemiaky, uložila som ich na alobal, prikryla, okraje pozahýbala a dala piecť na 200°C asi na 40 minút a potom odokryté už len zapiekla.


Mäso:
bravčovú krkovičku nakrájame na hrubšie plátky. Na masti alebo oleji speníme na mesiačiky nakrájanú cibuľu a dusíme ju až zosklovatie. Asi 10 minút. Pozor aby neprihorela, pretože zhorkne a to nechceme. Keď je cibuľa dobre udusená preložíme ju na tanier. Zvýšime teplotu a vo výpeku prudko opečieme mäsové plátky, opekáme 2-3 minúty najprv len z jednej strany. Potom druhú, neopečenú stranu potrieme horčicou a otočíme. Opečenú stranu osolíme a okoreníme. Keď je mäso opečené z oboch strán vrátime naspäť cibuľu a pridáme 1-2 lyžice vody, len toľko aby sa spravila šťava. Ja som spolu s mäsom opiekla aj strapec paradajok. Ten som len osolila a okorenila.

A na tanier sme si ešte pridali cesnakový dresing - kyslá smotana, soľ, mleté čierne korenie a veľa pretlačeného cesnaku.





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára