31 augusta 2021

Zapekaná cukína plnená mäsom

Tohto roku som si okrem klasických podlhovastých cukiet nasadila aj malé guľaté. Neurodilo sa ich veľa ale sú chutné a na tanieri vyzerajú výborne.
Pripravila som ich celkom klasicky. Naplnené mäsovou plnkou s paradajkovou omáčkou a zapečené so syrom. 
  






Čo budeme potrebovať:

cukínu

na mäsovú plnku:
mleté bravčové mäso
staršie pečivo
cesnak
vajíčko
petržlenovú vňať
soľ
mleté čierne korenie

na paradajkovú omáčku:
paradajky
paradajkový pretlak
cibuľu
cesnak
dužinu z cukíny
soľ
mleté čierne korenie
bazalku

a ešte:
syr na strúhanie



Mäsová plnka:
Ja som robila úplnú klasiku. Pomleté mäso, rožky namočené vo vode a vyžmýkané, vajíčko, veľa cesnaku. Všetko spolu zamiešať, osoliť, okoreniť, pridať petrželku. 
Plnka sa dá obmieňať - miesto rožkov môžeme dať uvarenú ryžu, alebo pohánku.


Paradajková omáčka:
Z cukín skrojíme vršok, vnútro vydlabeme a nasekáme na menšie kúsky. Ak je cukína mladá použijeme celé vnútro. Ak je staršia, jadierka vyberieme a posekáme len bielu dužinu.
Paradajky zalejeme vriacou vodou, necháme odstáť asi 5 minút, ponoríme do studenej vody a ošúpeme. Potom paradajky nakrájame na drobno.



Na oleji speníme cibuľu, pridáme paradajky a nasekanú cukínu. Zalejeme pretlakom a trochou vody. Pridáme cesnak, osolíme, okoreníme a pod pokrievkou dusíme. Na záver pridáme bazalku.


Keď máme všetko pripravené môžeme začať plniť cukíny. Najskôr dáme do každej cukíny trochu omáčky tak, aby bola všade aj po bokoch. Na dno nasypeme nastrúhaný syr a až teraz dáme mäsovú plnku. 



Do pekáčiku vylejeme paradajkovú omáčku, poukladáme naplnené cukíny a dáme piecť na 180°C asi na 30 minút. Na záver posypeme syrom a necháme už len zapiecť.
Trochu plnky mi zostalo tak som urobila guľky a tie som upiekla spolu s cukínami.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára