10 mája 2021

Srnčí chrbát s dubákovou omáčkou

V nedeľu som robila srnčí chrbát. K nemu omáčku zo slivkového lekváru a môj muž uvaril dubákovú omáčku. Muž vyhlásil, že moja omáčka je lepšia čo ma samozrejme potešilo, ale pravda je, že obe omáčky boli fantastické.

Recept na slivkovú omáčku nájdete TU !




Čo budeme potrebovať:
srnčí chrbát bez kosti
soľ
mleté čierne korenie
tymián

na omáčku:
sušené dubáky, v sezóne čerstvé
prerastenú slaninu
mäsový vývar
červené suché víno
smotanu na varenie
soľ
mleté čierne korenie
rasca
kúsok masla


Mäso odblaníme a necháme odležať aspoň 2-3 hodiny. Pred tepelnou úpravou musí mať izbovú teplotu. Ja mäso solím až tesne pred úpravou. Orezky z mäsa nevyhadzujeme, dáme ich variť a tento vývar môžeme použiť na prípravu omáčky.
Mäso osolíme, okoreníme a prudko opečieme zo všetkých strán. Môžeme ho opiecť v kuse alebo nakrájané na väčšie porcie. Opečené mäso vyberieme a vložíme do rúry vyhriatej na 100°C na 10 minút. Potom mäso zakryjeme alobalom a rúru vypneme. 


Dubáková omáčka:
omáčku môžeme pripraviť z čerstvých aj sušených dubákov, alebo iných hríbov. Ak použijete sušené treba ich namočiť asi na hodinku.
Vo výpeku z mäsa orestujeme nakrájanú slaninku, pridáme dubáky, chvíľu restujeme, podlejeme vývarom alebo vodou a červeným vínom. Osolíme, okoreníme a pod pokrievkou dusíme. Keď sú hríby mäkké omáčku zredukujeme a pridáme smotanu na varenie. Necháme prevrieť. Na zjemnenie pridáme kúsok masla. Ak treba dochutíme soľou a korením.

Podávame s opekanými zemiakmi.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára