12 augusta 2020

Domáca čokoláda s lyofilizovaným ovocím.


Lyofilizované ovocie je ovocie sušené mrazom. Je to asi najzdravší spôsob spracovania ovocia. Po spracovaní mrazom a nízkym tlakom ovocie chutí a vonia rovnako ako čerstvé. Ovocie zostáva krásne farebné, plné chuti a vitamínov.
Dostala som krabicu takto spracovaného ovocia. Je fakt výborné, chrumkavé, voňavé. Môj  muž mi už nejakú chvíľu pripomínal, že som už dlho nerobila domácu čokoládu. Tak som urobila jednu domácu študentskú pečať pre neho, plnú želé cukríkov, orechov a rôznych oplátok a pre seba som si spravila jednu s lyofilizovaným ovocím. Bola fakt výborná.







 Čo budeme potrebovať:


400 g horkej čokolády
1 konzervu Salka, ja som použila karamelové
100 g masla
4 lyžice koňaku, alebo rumovej esencie
štipku soli
a lyofilizované ovocie



Čokoládu nalámeme do misky a spolu s maslom rozpustíme nad parou. Pridáme štipku soli a zamiešame. Pridáme koňak alebo esenciu a zase dobre zamiešame.  Nakoniec pridáme Salko. Ja som dala karamelové, ale môže byť aj obyčajné.


Vhodnú nádobu vystelieme fóliou a vylejeme v tenkej vrstve čokoládu. Posypeme lyofilizovaným ovocím a zatlačíme ho do čokolády. Necháme v chlade stuhnúť. Môžeme použiť rôzne silikónové formičky a pripraviť bonbóny alebo malé čokoládky. 

Stuhnutú čokoládu vyklopíme a nakrájame na menšie kúsky. Takáto čokoláda je vhodná aj ako darček. Veď ktorý čokoholik by sa nepotešil? 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára