08 apríla 2021

Jarný zemiakový šalát s medvedím cesnakom


Sezóna medvedieho cesnaku je v plnom prúde a tak sa ho snažíme konzumovať čo najviac.

Po všetkých tých nátierkach, polievkach, haluškách... som si dnes pripravila jednoduchý zeleninový šalát s veľkým množstvom medvedieho cesnaku.                                                         





Čo budeme potrebovať:

zemiaky uvarené v šupe
malú cuketu
zopár cherry rajčín
vajíčka uvarené na tvrdo
biely jogurt
horčicu
med
soľ
mleté čierne korenie
mladé bylinky - petrželku, cíbiky, bazalku
a veľa medvedieho cesnaku


Príprava takéhoto šalátu je veľmi jednoduchá. Základ sú uvarené zemiaky, dresing a medvedí cesnak. Ostatnú zeleninu použite takú akú máte doma. Zemiaky môžete použiť uvarené v šupke, ale aj zbytky varených zemiakov od obeda.


Ja som si ho pripravila takto: Nakrájanú cuketu a malé cherry paradajky som opiekla na oleji. Posolila a okorenila. 
Uvarila som si zemiaky v šupke a vajíčka na tvrdo. Ešte teplé zemiaky aj vajíčka som ošúpala a nakrájala.
Všetko som dala do misy, pridala celkom mladú petrželku, bazalku a nasekaný medvedí cesnak. Zaliala dresingom, zamiešala a šalát je hotový. Žiadna veda ale zato veľká dobrota. 
Miesto dresingu môžete dať tatarskú omáčku ak vám to zdravie dovolí.

Dresing: malú lyžičku horčice zmiešame s lyžičkou medu, pridáme asi 4-5 lyžíc bieleho jogurtu a dobre vymiešame.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára