21 apríla 2023

Slepý guláš

Mala som v pláne uvariť slepý guláš. Aj som začala ako sa patrí, ale pokračovala som ako ten vojačik z rozprávky čo varil sekerkovú polievku. Keď som našla v chladničke obyčajnú klobásku a v komore fazuľu pridala som aj tie. Len tú sekerku som do hrnca nestrčila, ale ja určite nie som lakomá gazdiná ako tá z rozprávky a guláš sa podaril aj keď slepý rozhodne nebol.
Môj muž povedal, že guláš s fazuľou ešte nejedol ale spucoval dve misky.  




Čo budeme potrebovať:

cibuľu
zemiaky
paradajky
papriku
cesnak
mletú červenú papriku
mleté čierne korenie
majorán
soľ
bravčovú masť

a kto chce môže pridať 
klobásku
a
fazuľu z konzervy

Slepý guláš varíme ako klasický guláš len bez mäsa. Na vylepšenie môžeme pridať klobásku, najlepšie mäkkú klobásku na varenie. 

Na masti/oleji speníme cibuľu, pridáme klobásku nakrájanú na kolieska a opekáme pokiaľ klobáska nepustí šťavu. Pridáme papriku a paradajky, alebo lečo a restujeme. Pridáme očistené a nakrájané zemiaky a všetko spolu restujeme, ak treba podlejeme trochou vody.
Poprášime červenou paprikou, osolíme, okoreníme, môžeme použiť gulášové korenie, podlejeme vodou a dusíme, občas premiešame a ak treba dolejeme vodou. Dusíme do zmäknutia zeleniny a zemiakov.
Nakoniec pridáme majorán, pretlačený cesnak, fazuľu z konzervy, dolejeme vodu a prevaríme. Na záver, ak treba dochutíme podľa seba.
Podávame s chlebom.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára