20 februára 2020

Pražma, špenát a paradajky

Najskôr som si priniesla s chalupy krásny, mladý špenát, potom mi môj muž volal, že majú chladenú Pražmu a že či má kúpiť.... a už bol obed vybavený, z receptom som si starosti nerobila, skombinovala som len to čo som mala doma a čo máme radi.... takto jednoducho pripravená ryba je aj tak najlepšia.... 



Čo budeme potrebovať:
ryba Pražma, chladená  *  paradajky  *  tymián čerstvý  *  kmín vňaťový
petržlenová vňať  *  soľ morská  *  olivový olej

špenát listový  *  cibuľa  *  cesnak  *  soľ  *  mleté čierne korenie

 Poďme variť:
 rybku Pražmu dobre umyjeme, položíme na alobal, priečne urobíme 2-3 zárezy, 
 zvnútra aj zvonka pekne posolíme morskou soľou a do bruška jej natlačíme veľkú 
viazaničku zelených byliniek - petržlenovú vňat, tymián a môj obľúbený kmín
Rajčiny dáme do misky, zalejeme vriacou vodou, necháme postáť a potom ich ošúpeme. 
 Pražmu výdatne zalejeme olivovým olejom a obložíme pokrájanými rajčinami .

rybku zabalíme do úhľadného balíčka a dáme na pekáč spolu so zemiakmi
Osolíme, okmínujeme a posypeme petrželkou a strčíme do rúry, pečieme 
na 180°C asi 20-25 minút, zemiaky môžeme aj dlhšie podľa potreby a stavu upečenosti.


 Po 20-tich minútach balíček opatrne rozbalíme aby sme sa neobarili 
a rybu dáme ešte na chvíľu zapiecť


 Na záver si pripravíme špenát. Na málinkom množstve oleja si osmahneme 
na drobno nakrájanú cibuľu, keď zosklovatie pridáme nakrájaný cesnak a špenát. 
Len krátko restujeme, nedusíme, nevaríme, len toľko necháme čo sa nám 
špenát orestuje. Osolíme, okoreníme mletým čiernym korením 
a hneď odstavíme. Špenát pripravujeme tesne pred podávaním.


 Prešlo tridsať minút a obed je na stole.... 
dusené rajčiny nabrali tie najlepšie chute, fajnový, chrumkavý špenát a rybka Pražma.... 
ak neveríte, že to bola dobrota uvarte si aj vy doma :-))

29.5.2013

3 komentáre:

  1. dobry den, viete mi dat email na Vas?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. som na FB, napíšte mi správu https://www.facebook.com/eva.uhlikova.1

    OdpovedaťOdstrániť