17 apríla 2014

Šalát z kyslých rybičiek


Keď som objavila tento recept musela som ho ihneď vyskúšať, hneď na prvýkrát som robila z polkila kyslých rybičiek, v chladničke sme ho mali tri dni a čím bol starší tým bol lepší...



Čo budeme potrebovať:

500g kyslé rybičky - baltické slede, zavináče...
2-3 varené mrkvy  *  4-5 sterilizovaných uhoriek
1 väčšiu cibuľu  *  za hrsť hrášku 
200 g majonézy  *  2 lyžice kyslej smotany
mleté čierne korenie   *  soľ  *  citrónovú šťavu

-----  *  -----

príprava tohto šalátu je veľmi jednoduchá, predovšetkým potrebujeme kyslé ryby, ja som kúpila baltické slede, keďže sú to celé rybky treba ich trochu očistiť. K tomuto účelu som použila manžela... ten ryby očistil, čiže orezal chvosty, vybral chrbticu a mlieče, síce tvrdil, že mlieč je dobrota a že on by to dal do šalátu, ale to som striktne odmietla... z toho ale vyplýva, že každý si spraví ako chce a ako má rád... ak použijete zavináče, rozbaľte ich a náplň - čalamádu vyberte a odložte, tá do šalátu nepôjde...
 
 
rybičky nakrájame na väčšie kúsky
mrkvu uvaríme, ochladíme a nakrájame na kocky
mrazený hrášok zalejeme vriacou vodou a scedíme
cibuľu a uhorky nakrájame na drobno
pridáme majonézu a kyslú smotanu, zamiešame, dochutíme korením a soľou ak treba pridáme pár kvapiek citrónu... a je hotovo, odložíme do chladničky aspoň cez noc, najlepší je ale tak na druhý deň...
inšpirovala som sa receptom od Tinky  
http://varecha.pravda.sk/recepty/rybaci-kusovy-salat-fotorecept/50427-recept.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára