11 marca 2018

Cviklové krupoto s rybou v orechovej kruste

Krúpy nikdy nepatrili medzi základné suroviny v mojej kuchyni. 
Nedávno ale môj muž uvaril fantastickú kapustovú polievku s krúpami, takú akú varila ešte jeho mama. 
A ja som objavila krúpy! Keby len objavila, ja som si ich zamilovala. 
Toto je môj prvý recept s krúpkami, určite nie posledný.







Čo budeme potrebovať-
na krupoto:
1 šálku jačmenných krúpov
2 šálky vody alebo vývaru
malú cibuľku
soľ
asi 200g uvarenej červenej repy
kúsok masla


Niekto krúpy namáča na noc ale myslím, že to nie je nutné, stačí ich len prepláchnuť horúcou vodou.

Pripravíme si pyré z červenej repy - repu dobre umyjeme, vydrhneme kefkou a dáme variť. Uvarenú repu ošúpeme a pokrájame. Kúsok repy nakrájame na maličké kocky a odložíme nabok. Ostatnú repu rozmixujeme a rozriedime vodou alebo vývarom tak aby sme mali 2 šálky pyré. 
A môžeme začať variť krupoto.
Cibuľku nakrájame na drobno a osmahneme ju na masti (oleji). Pridáme dobre umyté krúpky a zalejeme cviklovým pyré. Ja dávam o trošku viac ako dve šálky pretože časť tekutiny je rozmixovaná cvikla. Osolíme a za občasného miešania uvaríme, čo trvá asi 30-35 minút. Krúpy majú tendenciu prihárať, preto občas miešame. Ja varím v hrnci ktorý neprihára ale samozrejme miešam aj tak.
Keď je krupoto hotové pridáme hrudku masla a kúsky cvikle ktorú sme si na začiatku odložili a ak treba dosolíme. Premiešame a krupoto je hotové. Kľudne sa dá jesť len takto, samotné.


Ryba v orechovej kruste:

čo budeme potrebovať -
filety z ryby
hladkú múku
vajíčko, soľ
a orechy:
nasekané vlašské orechy
slnečnicové, tekvicové semienka
sézam, ľan
alebo inú kombináciu orechov

Orechy nasekáme a spolu so semienkami opražíme na suchej panvici.

Použite akýkoľvek filet z bielej ryby, alebo rybu ktorú máte radi, alebo máte doma v chladničke, ja som použila filety z kapra, rybu osoľte.

Na tanier alebo dosku nasypte hladkú múku a otlačte v nej filet z jednej strany, potom ho z tejto strany namočte v rozmiešanom vajíčku a otlačte v opražených semienkach.
Takto pripravené filety uložte na plech, na papier na pečenie, pokvapkajte olejom a dajte do vyhriatej rúry piecť na 180°C asi na 8-10 minút.

Ja ryby milujem a táto bola priam fantastická a k cviklovému krupotu skvelo ladila.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára