21 decembra 2018

Mäsová roláda s dvoma plnkami a hríbovou omáčkou

Potrebovala som uvariť obed pre viac ľudí tak som upiekla mäsové rolády. 
V mrazáku som mala dva menšie kúsky mäsa. Bravčové stehno a bravčovú krkovičku. Na obed málo ale na roládu tak akurát. 
Krkovičku som naplnila klasickou pečeňovou  plnkou a stehno som naplnila špenátom a syrom.
A aby chlapi nekričali, že je to suché urobila som ešte hríbovú omáčku.
Dobré bolo.





Roláda z bravčového stehna plnená špenátom a syrom:


bravčové stehno, asi 1 kg
Plnka:
špenát listový
slaninka prerastená
cibuľa
cesnak
soľ, mleté čierne korenie
a tvrdý syr


Plnka: na masti chvíľu poškvaríme na drobno nakrájanú slaninu, pridáme na drobno nakrájanú cibuľu a podusíme. Pridáme špenát a len zľahka prehrejeme. Ja som použila vlastný mrazený špenát, ale dostať kúpiť mrazené špenátové listy. Pretlak by sa na túto plnku asi nehodil.
Nakoniec pridáme cesnak, soľ a korenie. Plnku necháme mierne vychladnúť.


Mäso narežeme tak aby sme ho roztiahli na čo najväčší plát. Mäso naklepeme, okraje narežeme aby sa nekrútili. Plát mäsa osolíme, uložíme na alobal, potrieme špenátovou plnkou, do stredu dáme hrubšie kúsky syra, zakrútime do rolády, zabalíme do alobalu a preložíme na pekáč.
Alobal môžete samozrejme vynechať a roládu stiahnuť motúzom, mne sa ale zdá, že v alobale sa mäso nevysuší a je rýchlejšie hotové.



Roláda z bravčovej krkovičky plnená pečeňovou plnkou:

bravčová krkovička asi 1 kg
na plnku:
10 rožkov
250 g kuracia pečeň
4-5 vajec
asi 150 ml mlieka
cibuľa
soľ, mleté čierne korenie
čerstvá alebo sušená majoránka
petrželka



Plnka: polovicu rožkov ponoríme do vody a dobre vyžmýkame, druhú polovicu nakrájame na kocky a zmiešame s rozmočenými rožkami.
Na masti alebo oleji podusíme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme očistenú, odblanenú a na malé kocky nakrájanú kuraciu pečeň. Orestujeme, osolíme a okoreníme. Mierne vychladnutú zmes pridáme k rožkom.
Pridáme v mlieku rozmiešané vajíčka a premiešame. Ak je zmes moc riedka pridáme rožky, ak moc hustá pridáme mlieko a vajíčko.
Zmes dochutíme korením, majoránkou a bylinkami. 
Ja pestujem majoránku aj petrželku a čerstvá majoránka krásne vonia.

Takéto množstvo plnky je na cca 1 kg mäsa veľa, ale s tým som počítala, že zvyšok plnky upečiem zvlášť. Nakoniec som ale plnku dala do dvoch sáčkov, vyformovala valčeky a dala variť do vody. Varili sa na veľmi miernom plameni asi hodinu. Je dobré ju variť dlhšie, krásne sa spojí a mi ju doma jeme len tak, ako slaný koláčik. Bola fakt výborná.



Mäso si pripravíme tak ako pri prvej roláde. Plát mäsa uložíme na alobal, potrieme plnkou, zakrútime do rolády, zabalíme do alobalu a preložíme na pekáč.

Do pekáča nalejeme asi 200 ml vody a dáme piecť do rozpálenej rúry na 250°C asi na 20 minút, potom zmiernime a pečieme na 200°C asi 1 hodinu.
Upečené rolády zbavíme alobalu a môžeme ich ešte zapiecť v horúcej rúre.


Hríbová omáčka:
výpek z mäsa
voda alebo vývar
cibuľa
hríby
soľ, mleté čierne korenie
zemiakový škrob

Keď sú rolády upečené preložíme ich na suchý pekáč alebo podnos a výpek zlejeme. Na masti alebo oleji podusíme na drobno nakrájanú cibuľu. Pridáme hríby a ak treba prilejeme vodu alebo vývar aby bolo omáčky viac. Podusíme, osolíme a okoreníme. Na záver pridáme v troche vody rozmiešaný zemiakový škrob a omáčku dobre prevaríme. Škrob omáčku zahustí a dodá jej krásny lesk.

K roládam som robila zemiakovú kašu a aj ryžu. Chlapi si dali kašu a deti ryžu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára