07 januára 2019

Noky z tekvice hokkaido, syrová omáčka a grilované kuracie prsia


Noky pripravujem iba občas. Nie je s nimi veľa práce, ale uvariť zemiaky, alebo ryžu ako prílohu je predsa len jednoduchšie. A klasické zemiakové noky sú dosť ťažké na žalúdok, aspoň pre mňa.
Táto odľahčená verzia zemiakových nokov je ale neporovnateľne lepšia. Sú krásne na pohľad a výborne chutia.
Môžete ich podávať ako prílohu k mäsu, alebo len s omáčkou ako ľahký obed. My sme mali grilované kuracie prsia ako prídavok, ale aj tak najväčší úspech mali noky s omáčkou.





Takéto recepty robím od oka, ale tentoraz som aj vážila, pretože mi bolo vytknuté, že začiatočná kuchárka potrebuje presné miery a váhy. Tak aby som vyhovela, tak som vážila. Zemiaky sú odvážené už ošúpané a postrúhané.

Pyré z tekvice Hokaido:
tekvicu hokkaido umyjeme, prípadné oderky orežeme, tekvicu prekrojíme a vydlabeme stred. Tekvicu nakrájame aj so šupkou a uvaríme v malom množstve vody do mäkka. Vodu scedíme a tekvicu rozmixujeme na jemné pyré. Ak vám pyré zostane môžete ho zamraziť. 

Najskôr si pripravíme hrniec s vodou, potom pripravíme cesto, potom dáme variť vodu a až potom začneme robiť noky. Platí pravidlo, že noky nesmú čakať pokiaľ voda zovrie, pretože by zmäkli a mohli by sa pri varení rozpadnúť.  



Čo budeme potrebovať:
na noky:
350 g zemiakov uvarených v šupke, alebo 3 väčšie zemiaky
200 g pyré z tekvice hokkaido, alebo 1 šálku pyré
100 g hrubej múky
50 g jemnej strúhanky
50 g nastrúhaného syra 
2 žĺtka
1 lyžica olivového oleja
nastrúhaný muškátový oriešok
soľ a mleté čierne korenie

Noky:
Zemiaky uvarené v šupke postrúhame. Pridáme tekvicové pyré, múku, preosiatu strúhanku, nastrúhaný syr (ja som použila mozzarelu tehlu) žĺtka, nastrúhaný muškátový oriešok, soľ a korenie. Rýchlo zamiesime cesto.
Cesto je trochu lepivé, ale nepridávame moc múky aby neboli nočky ako betón.
Z cesta tvoríme na pomúčenej doske valčeky, ktoré nakrájame na približne rovnaké kúsky, v rukách urobíme guľky a tie vidličkou sploštíme.
Keď voda zovrie, osolíme ju a noky uvaríme. Varíme asi 8 - 10 minút. Keď vyplávajú na povrch vyberieme ich do misky a pokvapkáme maslom.

Pred podávaním som noky opražila na panvici, nie je to nutné ale je to veľmi chutné.


Syrová omáčka:
100 g prerastenej slaninky 
400 ml smotany na varenie
100 g nastrúhaného syra

Slaninku nakrájame na malé kocky a uškvaríme do hneda. Pridáme smotanu a nastrúhaný syr a uvaríme hustejšiu omáčku. Ja som použila mozarellu tehlu, ktorá je trošku tvrdšia a dá sa dobre strúhať. 

Do zlata opražené tekvicové noky preliate syrovou omáčkou a opečenou slaninkou boli u nás hlavným jedlom a mali veľký úspech. Kuracie prsia som robila ako prídavok. Noky s omáčkou sa zjedli do poslednej omrvinky a mäso zostalo. A to som ho urobila skutočne len trochu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára