13 júla 2019

Ríbezľový koláč

Každé ovocie ktoré máme z našej záhrady nás poteší. 
Momentálne sú to ríbezle. Nie je ich veľa, ale niečo sme zjedli s vnúčatami, len tak, priamo z kríka a zbytok použijem na koláče. Toto je prvý a možno upečiem ešte dva tri. Uvidím koľko ríbezlí ešte zostane. Džem tohto roku nerobím, pretože ho mám plnú komoru. Možno tak o rok o dva.






Čo budeme potrebovať:

4 celé vajcia
1 šálka trstinového cukru
2 šálky polohrubej múky
1/2 šálky oleja
1 šálka mlieka
1 prášok do pečiva

ríbezle
cukor trstinový

na sneh:
asi 4 bielka
štipka soli
100 g kryštálového cukru
2 lyžice škrobu (Zlatý klas)


Hrnčekové koláče milujem pretože sú jednoduché na prípravu. Tento robievam v  kuchynskom robote, takže pre mňa žiadna práca. Používam odmerku ktorá má 250ml.


Rúru si zapneme na 180°C aby sa rozohriala a zatiaľ si pripravíme cesto.

Celé vajcia vyšľaháme s cukrom do peny. Šľaháme aspoň 10 minút aby sa nám vytvorila krásna pena. Po troche prilievame olej, potom pridáme múku s práškom do pečiva a na koniec mlieko.

Cesto vylejeme na papierom na pečenie vystlaný pekáč.
Pečieme na 180°C asi 15 minút. Či je cesto upečené otestujeme špajdľou. Pichneme do stredu cesta a keď je špajdla suchá cesto je upečené.


Pokiaľ sa nám cesto pečie, prichystáme si ríbezle. Odstopkované, umyté ríbezle premiešame s cukrom. Ja ich trošíčku popichám vidličkou aby pustili aj trochu šťavy. 

A pripravíme si aj sneh z bielkov. Do rozpisu som napísala, že sneh si pripravíme z asi 4 bielkov. Ja si totiž bielka ktoré nepotrebujem dávam do mrazničky, do malých nádobiek. Keď potrebujem bielka stačí ich vyložiť na pár hodín a dajú sa použiť. A sneh z nich je ako remeň. Takže sneh na tento koláč môžete pripraviť z ľubovoľného množstva bielkov.

Bielka šľaháme s cukrom a štipkou soli. Keď je už sneh celkom tuhý, zašľaháme doň 2 lyžice škrobu. Ja som použila Zlatý klas.


Upečený koláč necháme mierne vychladnúť a ríbezle aj so šťavou ktorú si pustia vysypeme rovnomerne na koláč.

Na ríbezle rovnomerne roztiahneme sneh z bielkov a koláč vrátime späť do rúry asi na 10 minút.


A mala som aj pomocníčku, vnučku Agátku, ktorá mi výdatne pomáhala. A ako sa na správnu pomocníčku patrí, nielen pomáhala ale aj ochutnávala. 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára