04 októbra 2020

Hruškový kompót

 

V sade máme hrušku, nejakú zimnú odrodu. Hrušky majú hrubú  šupu, jesť sa dajú len ošúpané. Sú síce tvrdé ale zato sladké.

Včera som urobila pár pohárov džemu a dnes som zavarila pár pohárov kompótu. Zajtra upečiem koláč a bude po hruškách.




 



Čo budeme potrebovať:

2 kg ošúpané hrušky
voda
kyselina citrónová

na nálev:
300 - 400 g cukru
1 liter vody
1 citrón
klinčeky
lyžičku mletej škorice



Hrušky ošúpeme, vykrojíme jaderníky a ľubovoľne nakrájame. Ja som krájala na štvrťky alebo osminky, ale môžeme ich nakrájať aj na menšie kúsky. 
Očistené hrušky vkladáme do studenej vody s pridaním kyseliny citrónovej. Hrušky zostanú biele.


Uvaríme si nálev - cukor zvaríme vo vode, pridáme klinčeky, škoricu a ošúpaný citrón nakrájaný na malé kocky. Miesto citróna môžete pridať lyžičku kyseliny citrónovej. Cukru dáme radšej menej a radšej, ak treba,  pridáme neskôr.

Do vriaceho nálevu vysypeme nakrájané hrušky a povaríme. Ja som varila asi 20 minút, ale moje hrušky boli veľmi tvrdé. Hrušky nesmú byť rozvarené. Ak máte inú odrodu a mäkšie hrušky, do vody ich len ponorte a nechajte chvíľu postáť a až potom dávajte do pohárov.


Hrušky vkladáme do čistých pohárov, zalejeme nálevom a  sterilizujeme pri teplote 85°C 30 minút.
Pri hruškách je trochu problém so sterilizáciou. Všetko záleží akú máte odrodu hrušiek a či ich zavárate surové alebo obvarené. Moje hrušky boli veľmi tvrdé, preto som ich obvárala a aj celkom dlho sterilizovala.

Druhý spôsob zavárania je bez sterilizácie. Hrušky sa musia uvariť takmer do mäkka. Hrušky vložíme do pohárov a zalejeme vretým nálevom. Ihneď zaviečkujeme. Fľaše obrátime hore dnom, uložíme ich na deku a dekou ich aj dobre pozakrývame. Takto, zabalené do deky ich necháme vychladnúť. Hovorí sa tomu suchý dunst. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára