06 októbra 2020

Čokoládový koláč s hruškami

Tento koláč je veľmi, veľmi čokoládový čiže je aj primerane horký. Ako horká čokoláda. Ak máte radšej mliečnu čokoládu pridajte do cesta cukor a dajte menej kakaa. 

Ale kombinácia horkého kakaa a sladkej hrušky je úžasná. Čokoholici si prídu na svoje.





Čo budeme potrebovať:

3 bielka
3 žĺtka
80 g práškového cukru
50 g masla
50 g polohrubej múky
20 g kakaa
1/2 bal. prášku do pečiva
štipka soli

hruškový džem na potretie

malý plech s rozmermi asi 20x30 cm, lebo okrúhlu formu s priemerom približne 28 cm

Už som spomínala pri receptoch na hruškový džem a kompót, že naše hrušky sú veľmi tvrdé a majú hrubú kožu. Je to nejaká zimná odroda vhodná na uskladnenie. Preto som ich ešte pred upečením koláča obvarila. Ak máte mäkké, sladké hrušky môžete tento krok vynechať a použiť ich môžete celé aj so šupkou. Ale všetko záleží na odrode hrušiek a na vašom uvážení.


Naše tvrdé hrušky som ošúpala, prekrojila na polovicu a vykrojila jaderník. Do hrnca som dala asi 200 ml vody, 2 lyžice cukru, malú lyžičku škorice a kyseliny citrónovej a uvarila som sirup. Do vriaceho sirupu som vložila očistené hrušky, zakryla a nechala chvíľu podusiť. V tomto náleve som ich nechala vychladnúť.


Cesto:
- z bielkov a cukru vyšľaháme tuhý sneh
- zmäknuté maslo vymiešame so žĺtkami
- múku, kakao a prášok do pečiva zmiešame, pridáme štipku soli

Všetko spolu zmiešame, na záver pridáme tuhý sneh z bielkov.

Cesto vylejeme do pekáčika.

Hrušky necháme odkvapkať a nakrájame ich na pásiky. Do cesta ich ukladáme tesne k sebe.

Pečieme na 180°C asi 25 - 30 minút.
Horúci koláč potrieme hruškovým džemom. 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára