03 apríla 2021

Syrový mazanec


Nezvyknem na Veľkú Noc moc vypekať a vyvárať. Cez sviatky sme radšej chodili do prírody, na výlety. Teraz na výlety chodiť nemôžeme tak som sa pustila do pečenia trochu viac ako zvyčajne.
Objavila som recept na syrový mazanec. Upiekla som dva bochníky a je to láska na prvý pohľad. O vôni a chuti ani nehovorím. Jednoducho treba vyskúšať. Ja ho budem piecť často, nielen na Veľkú Noc.










Čo budeme potrebovať:

500g polohrubej múky
200 ml vlažnej vody
60 ml olivového oleja
100 ml kyslej smotany
1 lyžička soli
trochu mletého čierneho korenia
1/2 kocky droždia
štipka cukru
1 vajce
120 g nastrúhaného parmezánu
120g nastrúhaného čedaru
alebo akýkoľvek iný syr
bylinky - pažítka, petržlenová vňať
slnečnicové, tekvicové semienka

vajíčko na potretie


Do odmeranej vody rozdrobíme droždie, pridáme štipku cukru a zamiešame aby sa droždie rozpustilo. Pridáme múku, olej, smotanu, soľ, mleté čierne korenie a vajíčko. Vymiesime cesto. Môžeme použiť mixér pretože tento základ je redší. 
Pridáme nastrúhaný syr. Ja som polovicu nastrúhala na jemno a polovicu nahrubo. Pridáme nakrájanú pažítku a petržlenovú vňať.  Pridáme slnečnicové semienka a na doske zamiesime cesto. 
Cesto prikryjeme a necháme hodinu nakysnúť.



Vykysnuté cesto rozdelíme na dve časti, premiesime a vytvarujeme z nich bochníky. 
Bochníky uložíme na vymastený a múkou vysypaný plech a necháme aspoň polhodinu nakysnúť. 
Potom bochníky potrieme vajíčkom a nakrojíme do kríža a dáme piecť do vyhriatej rúry.
Pečieme na 190°C asi 40 - 45 minút. 

Upečené bochníky premiestnime na mriežku aby od spodku nenavlhli.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára