26 októbra 2021

Losos s bylinkovou krustou, zemiakovo mrkvovým pyré a dusenou zeleninou.

Ryby milujem a losos patrí k tým najobľúbenejším aj keď taký pstruh na masle je tiež veľká dobrota. 
Dostala sa mi do rúk celá veľká polovica lososa. Chvíľu som váhala čo s ním, ako ho pripraviť. Nakoniec som zvolila tento recept a urobila som dobre.
Losos s chlebovo bylinkovou krustou bol výborný. Krusta so zvláštnou bylinkovo citrusovou chuťou báječne ladila k mäsu. Za mňa je toto zatiaľ najlepšie pripravený losos akého som doteraz robila.



Čo budeme potrebovať:

lososa
soľ
bielko

na bylinkovú krustu:
asi 5 krajcov sendviča bez kôrky
nastrúhanú kôru z jedného bio citróna
bylinky - petržlenová a zelerová vňať, oregáno
soľ
mleté čierne korenie
olivový olej

na zemiakovo mrkvové pyré:
zemiaky
mrkvu
soľ
maslo
žĺtok
smotanu na varenie

na dusenú zeleninu:
rôznu zeleninu podľa vlastnej chuti
ja som použila:
mrkvu, fazuľové struky a brokolicu


Najskôr si pripravíme krustu. Sendvič bez kôrky nakrájame na kocky a pomocou robota (sekáčik, kutrovač) rozmixujeme. Pridáme nastrúhanú kôru z citróna, bylinky a prilejeme 
 toľko oleja, aby nám vznikla nie moc kašovitá zmes. Osolíme podľa chuti, môžete okoreniť. Zmes treba ochutnať. Mala by byť voňavá, dosť citrónová a primerane slaná.


Lososa nakrájame na jednotlivé porcie a osušíme ich papierovou útierkou. Lososa na rozpálenom oleji opečieme ale iba zo strany na ktorej je koža. Opekáme minimálne, len asi 1-2 minútky. Opečené porcie preložíme na pekáč, na papier na pečenie, opečenou stranou dole. Vrchnú stranu potrieme bielkom aby sa nám krusta nezošmykla. Pomocou lyžice kladieme na lososa vrstvu chlebovo bylinkovej pokrývky, rukami mierne popritláčame. Ja som si takto pripravila lososa a do rúry som ho dala až tesne pred podávaním. Vlastne rodina už sedela za stolom a jedli polievku a ja som až vtedy vložila lososa do rúry. Jediné čo totiž môžete pri príprave ryby pokaziť je to, že ju vysušíte príliš dlhým pečením.

Pekáč vložíme do vyhriatej rúry na 180°C na 8 - 10 minút. Po upečení ihneď podávame.


zemiakovo mrkvové pyré:
Očistenú mrkvu a zemiaky dáme variť do osolenej vody každé zvlášť.
Uvarenú mrkvu scedíme a rozmixujeme na kašu. Zemiaky uvaríme, scedíme, pridáme rozmixovanú mrkvu, kúsok masla a žĺtok. 
Na prípravu nepoužijeme mixér ale klasické šťuchadlo. Po troche pridávame smotanu a šťucháme tak dlho až získame jemnú kašu.

dusená zelenina:
Mrkvu nakrájame ozdobným nožíkom a uvaríme ju v troche osolenej vody. Vodu scedíme, pridáme trochu oleja, brokolicu a fazuľové struky. Osolíme, chvíľu oprážame a potom dusíme pod pokrievkou. Dusíme veľmi krátko asi 10 minút aby zelenina ostala chrumkavá.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára