03 apríla 2020

Divina na hríboch.



Divinu pripravujem veľmi rada, pravda keď sa k nej dostanem. 
Momentálne mám doma v mrazáku daniela. Už som robila chrbát s tmavou omáčkou a ešte budem robiť ragú. Chcela som ho robiť na Veľkú Noc, ale momentálna situácia na Slovensku nám to nedovolí. Karanténa nás drží doma a ešte asi nejakú chvíľu aj bude. Tak si ju spríjemňujeme ako vieme a dobré jedlo k tomu patrí. 
Tretí kúsok z daniela mám stehno. Je to ozaj iba kúsok asi 300g, ale pre nás dvoch je to akurát. Je to mladé, jemné mäso, nepotrebuje dlhú prípravu, tak som zvolila celkom jednoduchý recept.





Čo budeme potrebovať:

stehno z daniela, alebo panenku
prerastenú slaninu
cibuľu
cesnak
hríby
soľ
tymián čerstvý
korenie na divinu

Mäso nakrájame na asi 1 cm hrubé plátky, rukou ich mierne roztlačíme. Ak treba, okraje narežeme aby sa pri smažení nekrútili.
Na masti (alebo oleji) opečieme na drobnejšie nakrájanú slaninu, pridáme na mesiačiky nakrájanú cibuľu a chvíľu restujeme. Pridáme na plátky nakrájané mäso a prudko opečieme z jednej aj druhej strany. Pridáme nasekaný cesnak a až teraz osolíme a okoreníme. Veľmi krátko restujeme. Mäso vyberieme a uložíme do tepla, zakryjeme alobalom.


K cibuli pridáme hríby. Ja som použila mrazené. Zmes podlejeme vodou alebo vývarom a podusíme pod pokrievkou. Ochutnáme a ak treba osolíme a okoreníme. 


Keď sú hríby hotové, mäso vrátime späť, všetko spolu prehrejeme a môžeme podávať. 

Ako prílohu som uvarila zemiaky a trochu som ich osmažila na panvici. A ešte niečo kyslé. My sme si otvorili pohár nakladanej červenej repy.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára