16 novembra 2021

Koláč s marhuľovým džemom a orechmi


Takýmto koláčom  rada hovorím rýchlo hotový, rýchlo zjedený. Príprava je veľmi jednoduchá. Upečenie takéhoto koláčika sa dá zvládnuť aj popri varení nedeľného obeda. A k poobedňajšej kávičke sa výborne hodí.








Čo budeme potrebovať:

300 g hladkej múky
200 g polohrubej múky
100 g trstinový cukru
1 vanilkový cukor
1 prášok do pečiva
citrónovú kôru
1 vajce
125 g masla
100 ml mlieka
štipku soli

a ešte:
200 g mletých orechov
1-2 lyžice trstinového cukru
marhuľový džem


Všetky suroviny na cesto + zmäknuté maslo dáme do misky a vypracujeme cesto. Ja som použila robot, ale idete to rýchlo len tak rukou. Vypracované cesto prikryjeme a necháme odpočívať asi 30 minút.


Cesto vyvaľkáme presne na veľkosť menšieho plechu. Ja som cesto vaľkala na pečiacom papieri a spolu s ním som ho preniesla na plech. Cesto môžete orezať na potrebnú veľkosť a tam kde chýba doložiť, napr. v rohoch.
Ak nemáte menší plech, nakreslite si z opačnej strany na pečiaci papier obdĺžnik o veľkosti približne 30x40 cm a podľa neho vyvaľkajte.
Cesto natrieme marhuľovým džemom. Džemom nešetrite, treba dať hrubú vrstvu aby koláč nebol suchý. 
Celý povrch výdatne zasypeme orechmi. Výborné je ak je časť pomletá a časť nasekaná. Koláč je potom taký chrumkavejší.
Ešte posypeme, ale iba jemne trstinovým cukrom.

Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 20 minút.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára