22 decembra 2021

Grilážky

Grilážky na Vianoce musia byť. Môj muž by mi to do smrti vyčítal keby som mu ich nespravila. Keď sme boli v obchode, provokačne mi hodil do koša oplátky, že aby som nezabudla. Keď som mu povedala, že doma máme, tak sa rozhodol, že spravíme z dvoch dávok. A bolo vybavené.





Grilážky podľa tohto receptu robím hádam aj 40 rokov. Preto tá Cera ktorú inak nepoužívam. Išlo by to asi aj bez nej, ale zvyk je zvyk. 
Grilážky sa najlepšie robia vo dvojici. My sme ich robili spolu z manželom. On miešal a ja som pridávala suroviny. Ono to dosť kypí preto pozor na popálenie.

Čo budeme potrebovať:

400 g kryštálového cukru
Salko sladené kondenzované mlieko 
100 g Hera
100 g Cera
100 g pomletých orechov
100 g na drobno posekaných orechov

Kryštálový cukor dáme do vyššieho hrnca najlepšie s dlhou rúčkou, nemal by byť čierny aby ste videli farbu karamelu. Cukor bez miešania necháme rozpustiť, ale hrncom stále pohybujeme, preto tá dlhá rúčka. 
Keď máme cukor rozpustený a má krásnu karamelovú farbu, pridáme Salko. Tu treba štyri ruky pretože pri naliatí Salka horúci karamel kypí. Salko lejeme pomaly ale o to rýchlejšie miešame. Keď sa karamel a Salko spoja, chvíľu ešte miešame a potom pridáme na kocky nakrájaný tuk. Odstavíme a miešame až sa tuk rozpustí. Nakoniec pridáme orechy. Ja dávam časť mletých a časť nasekaných orechov. Mám rada keď sú orechy cítiť a pekne chrumkajú pod zubami.

Mierne vychladnutou hmotou plníme oplátky. Naplnené oplátky zaťažíme a dáme do chladu najlepšie na noc.
Potom ich nakrájame a ak chceme môžeme ich ešte namáčať v čokoláde.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára