22 decembra 2021

Medvedie tlapky kokosové

Medvedie tlapky sa u nás piekli každé Vianoce. Ten klasický recept je s orechami. V čase keď som orechy nemala začala  som piecť tieto kokosové a recept sa mi veľmi osvedčil. 

Formičky mám rôzne, na tlapky aj na košíčky a používam oboje. Tie košíčkové plním hrozienkami namočenými v rume  pretože sú hlbšie ako klasické formičky na tlapky. 

Kokosové tlapky dávam do plechovice kde vydržia veľmi dlho. Na Vianoce je napečené, tak vydržia  a dojedáme aj po Novom roku.





Čo budeme potrebovať:

300 g hladkej múky
250 g BB puding
300 g Hera alebo maslo
100 g práškový cukor
2 ks žĺtok
100 ml mlieka
100 g strúhaný kokos
1 bal. prášku do pečiva

a ešte:
hrozienka namočené v rume
lieskovce
a pod.

na obaľovanie:
práškový cukor
vanilkový cukor


Všetky suroviny zamiesime na hladké cesto, zabalíme do fólie a dáme do chladničky na 1 hodinku. Formičky vymažeme olejom a do každej natlačíme trochu cesta. Do stredu dáme hrozienka namočené v rume (lieskovec, orech...) a prikryjeme cestom. Hmotu dávame do košíčkov tak, aby v strede bola priehlbina. 

Dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C na 13 minút.


Upečené tlapky ešte horúce vyklopíme do práškového cukru zmiešaného s vanilkovým cukrom. Miskou zahrkáme, aby sa nám tlapky pekne rovnomerne obalili.

Toto cesto môžete aj vyvaľkať na hrubšie, najlepšie cez fóliu a vykrajovať rôzne tvary. Ja som vykrajovala srdiečka. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára