28 decembra 2021

Losos ako Wellington

Na druhý vianočný sviatok sa zišla celá naša rodina. Aby som si aj ja užila čas s vnúčatami a aby som nemusela celé doobedie stráviť v kuchyni, vymyslela som si dva chody: Losos ako Welington a Bravčovú panenku s dubákovou omáčkou. Variť som začala o 11 a obedovali sme o pol jednej. Takže rýchlovka. Ja som bola spokojná a moji najbližší tiež.

A toto je prvý z mojich sviatočných receptov.



Čo budeme potrebovať:

filet z lososa bez kože
citrón
soľ
mleté čierne korenie

lístkové cesto, 2 bal.

listový špenát
cibuľa
cesnak
trochu strúhaného parmezánu
soľ
mleté čierne korenie
drvená rasca

pór
soľ
mleté čierne korenie

a vajíčko na potretie


Pri tomto jedle je dôležitá príprava. Z lososa je potrebné stiahnuť kožu. Lososa si položíme na dosku kožou nahor. Na širšej strane opatrne nožíkom podrežeme kožu, podvihneme ju toľko aby sme ju mohli uchopiť. Potom už stačí len kožu stiahnuť. Ide to veľmi dobre len treba dávať pozor aby ste nepotrhali mäso.  Robíme to pomaly, občas si pomôžeme nožíkom.
Lososa umyjeme a dobre osušíme papierovými útierkami. Teraz si musíme zarovnať tvar do približne obdĺžnikového tvaru. Ja som iba odrezala chvost a to čo som odrezala som položila dopredu kde bol filet najtenší. 
Takto pripravený filet necháme odpočívať v kuchyni, nie v chladničke. Pred samotnou prípravou musí mať mäso izbovú teplotu.


Špenátová náplň:
na oleji podusíme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme listový špenát a podusíme. Ja som použila mrazený. Pridáme prelisovaný cesnak, osolíme a okoreníme. Na záver pridáme za hrsť strúhaného parmezánu a odstavíme. Zmes necháme vychladnúť.

Pór:
pór nakrájame na kolieska. Opražíme na oleji iba celkom krátko, pár minút. Osolíme a okoreníme. 



Do rúry vložíme prázdny plech na ktorom budeme piecť lososa a rúru rozohrejeme na 200°C. Robíme to preto aby sa cesto upieklo aj zo spodu a nebolo mazľavé.
Lístkové cesto rozložíme (ja používam už rozvaľkané) na papier na pečenie. Pomocou papiera potom prenesieme na horúci plech. 
Lososa osolíme, okoreníme, citrónom pokvapkáme iba zvrchu a uložíme na cesto. Na lososa dáme špenátovú plnku a na vrch dáme podusený pór. Ak je v špenáte viac tekutiny tak ju zlejte alebo rukou vymačkajte, samozrejme nie úplne, ale priveľa tekutiny by rozmočilo cesto a to nechceme.
Okraje cesta potrieme vajíčkom. Na vrch dáme druhé lístkové cesto. Okraje popritláčame a zahneme smerom nahor. 
Celý balíček potrieme vajíčkom a vrch popicháme vidličkou aby počas pečenia mohla unikať para. 



Keď máme všetko hotové opatrne vyberieme horúci plech a lososa aj s papierom na pečenie prenesieme na plech a vložíme do rúry. 
Pečieme na 200°C asi 20-25 minút. Ja som posledných 5 minút preložila ešte navrch pečiaci papier lebo sa mi zdalo, že to mám zvrchu už dosť tmavé. Ale to už si každá gazdinka odsleduje sama.

Takto pripravené jedlo sa väčšinou podáva len so zeleninovým šalátom. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára