28 decembra 2021

Bravčová panenka s dubákovou omáčkou a slaninovým čipsom

Bravčová panenka je jemné, kvalitné mäso ktoré nevyžaduje dlhú prípravu. Jednoducho povedané je to minútkové mäso. 
Ja ho rada pripravujem pri slávnostných príležitostiach, keď chcem mať rýchlo a dobre navarené bez toho aby som stála pol dňa pri sporáku. 
Taký je aj tento recept. Pokiaľ sa upečú zemiaky v rúre máte obed hotový.




Čo budeme potrebovať:

bravčovú panenku
soľ
mleté čierne korenie

na omáčku:
dubáky alebo iné hríby
smotanu na varenie
horčicu
soľ
mleté čierne korenie
štipku sušeného cesnaku

a prerastenú slaninu

Pri príprave akéhokoľvek mäsa je dôležitá jedna vec, nikdy tepelne neupravujte mäso keď je studené. Mäso musí mať izbovú teplotu. Preto ho vyložte z chladničky aspoň 30 minút pred prípravou.
Druhá vec je solenie a korenenie. Ja mäso solím až po prvom prudkom opečení. Mám to vyskúšané. Mäso nepustí tak veľa šťavy, všetka zostane vo vnútri.

A môžeme variť. Zemiaky už máme očistené a pečú sa v rúre. Na panvicu si dáme olej a trochu masla a celú panenku orestujeme zo všetkých strán. Trvá to maximálne 5 až 8 minút. Na záver panenku osolíme a okoreníme. 
Mäso preložíme na pekáčik, zakryjeme alobalom a dáme do rúry na ďalších 10 minút. Dĺžka samozrejme záleží od toho ako veľmi ju chcete mať prepečenú. Ja som panenku robila trochu viac prepečenú kvôli deťom.


Vo výpeku z mäsa si pripravíme omáčku. Výpek zohrejeme, pridáme trochu vody alebo vývaru, pridáme hríby a dusíme asi 15 minút. Ja som použila mrazené dubáky ktoré nazbieral môj muž a sú krásne voňavé. Použiť môžete samozrejme aj iné hríby. Osolíme a okoreníme.
Pridáme za lyžicu horčice, ak máte radi pikantnejšie pridajte kremžskú. Krátko povaríme a pridáme smotanu. Ochutnávame a dolaďujeme chute. Na záver pridáme štipku sušeného cesnaku.

Slaninový čips si pripravíme tak, že tenké plátky prerastenej slaniny opražíme na suchej panvici. Ja som ich ale pripravila v rúre. Plátky slaniny som poukladala na zemiaky ktoré sa už piekli v rúre. Slanina sa krásne vypiekla, omastila zemiaky a ja som si ušetrila robotu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára