04 marca 2023

Krupoto

Krupoto je vlastne rizoto len miesto ryže použijeme krúpky. Dnes som robila krupoto na spôsob slovenského rizota. Mäso zo slepačej polievky a veľa chrumkavej zeleniny. Trochu syra a ja som si ešte pridala sušené paradajky a obed na vidličku je hotový. 









 6.2.2022



Čo budeme potrebovať:

1 šálka jačmenných krúp
2 šálky vývaru alebo vody
kuracie mäso, napr. z polievky
zeleninu: hrach, mrkvu, kukuricu, brokolicu a pod. 
soľ
mleté čierne korenie
kúsok masla
tvrdý syr

Ako prvé si dáme variť krúpky. Najskôr ich ale dobre prepláchneme pod horúcou vodou.
Krúpky dáme do hrnca, zalejeme vodou a osolíme, alebo použijeme zeleninový alebo kurací vývar. Krúpky varíme do mäkka asi 30 - 40 minút. Do uvarených krúpkov zamiešame kúsok masla.
Uvarené krúpy, tak ako ryža, vstrebajú všetku tekutinu a nabobtnajú, preto ich treba miešať aby sa neprichytili. Alebo dajte viac vody a uvarené krúpky sceďte a nemusíte sa báť, že sa prichytia. Ja to tiež tak robím. Ak použijem vodu tak solím, ak použijem vývar tak nesolím.

Na panvici najskôr osmahneme a potom podusíme zeleninu. Ak mám použijem čerstvú, ak nie použijem mrazenú. K zelenine pridáme nakrájané kuracie mäso z polievky, ochutnáme a dochutíme ak treba.
Hotovú zmes mäsa a zeleniny zmiešame s uvarenými krúpkami. Na tanieri ozdobíme nastrúhaným tvrdým syrom.  
 
Takéto krupoto môžeme pripraviť na mnoho spôsobov. S mäsom aj bez mäsa. S mäsom z polievky alebo si zvlášť pripravíme na kocky nakrájané kuracie prsia alebo akékoľvek iné mäso.
A aj so zeleninou sa vieme vyhrať. V zime to bude skôr mrazená, v lete čerstvá, sezónna. Výborná je cuketa, baklažán a ja mám rada na malé kocky nakrájané a opečené hokiado. Dôležité je aby nám chutilo.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára