07 júna 2022

Ovocná bublanina

Jahody v našej záhradke rodia prvým rokom a zarodili celkom pekne. Som rada keď jahôdky pojedia deti. Je to celkom iné keď si natrhajú do misky, v kuchyni umyjú a potom zjedia, ako keď im naservírujeme ovocie z obchodu.
Jahody v obchode nekupujem, pre mňa sú umelé, ale máme v blízkom okolí samozber, tak si chodíme nazbierať. A mám aj na džem, aj si zamrazím, aj jahodovú dreň urobím, aj koláč upečiem a aj sa najeme dobrých voňavých jahôd.
Ale keď som sa pustila piecť bublaninu, zistila som, že jahôd už nemám tak veľa, ale zato v mrazáku mám ešte marhule. Skombinovala som čerstvé jahody s mrazenými marhuľami a keď som poobede koláč nakrájala len sa tak za ním zaprášilo. A ešte mi aj zostala miska jahôd pre deti.






Čo budeme potrebovať:

toto množstvo je na stredne veľký plech -

500g polohrubej múky
250g cukor práškový, jemný kryštálový alebo trstinový
300ml mlieka
4 vajcia
200ml oleja
1 prášok do pečiva

a jahody
marhule
prípadne iné ovocie

Príprava tejto bublaniny je veľmi jednoduchá a rýchla.
Ak budete cesto pripravovať pomocou mixéra dajte všetky suroviny do vyššej misky a vymiešajte.
Ak bude robiť len pomocou metličky, dajte si do misky vajíčka a mlieko a dobre prešľahajte, pridajte olej a všetko ostatné a dobre premiešajte aby ste nemali v ceste hrudky.
Cesto vylejte na vymastený a múkou vysypaný plech, alebo použite pečiaci papier. Ja si papier namočím do vody, vyžmýkam ho a potom ho rozprestriem na plech.


Na cesto pokladieme ovocie. Ak nechcete aby ovocie kleslo, obaľte ho v cukre. Ja som obalila marhule hlavne preto, že tieto boli veľmi kyselé. 
Keď robím čerešňovú bublaninu, čerešne obaľujem v kokose. 


Koláč pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 40 minút. Treba si to odkontrolovať a urobiť test špáradlom. Keď sa cesto nelepí koláč vyberieme z rúry a ešte teplý môžeme pocukrovať.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára