03 júla 2022

Guľaté cukety plnené mletým mäsom s paradajkovou omáčkou

Guľatá cuketa je jedna z mnohých odrôd cukiet. Chuťovo nie je ničím vynímočná ale ten tvar vás dostane. Hlavne tie celkom malé sa dajú pripraviť na rôzne spôsoby a na tanieri vždy vyzerajú veľmi pekne. 

Väčšinou plním cukety rôznymi mäsovými plnkami ale dá sa aj bez mäsa. Tento raz som robila na spôsob plnenej papriky, len miesto papriky som použila cuketu.






Čo budeme potrebovať:

mladé cukety

na mäsovú plnku:

mleté bravčové mäso, napr. z plecka
uvarenú ryžu
cibuľu
cesnak
mrkvu
petržlenovú vňať
mladú cibuľku aj s cíbikmi
soľ
mleté čierne korenie
drvenú rascu




na omáčku:

dužinu vydlabanú z cukiet
cibuľu
cesnak
drvené paradajky (konzerva alebo tetrapack)
soľ
mleté čierne korenie
lyžičku cukru
bazalku




Mäsová plnka:

Uvaríme si ryžu.
Na oleji osmažíme cibuľku, pridáme na drobnejšie nakrájanú mrkvu a chvíľu dusíme. Pridáme pomleté mäso. Miešame a keď sa mäso zatiahne osolíme a okoreníme. Mäso nemusíme dlho smažiť, bude sa ešte minimálne 30 minút piecť v rúre.

K mäsu pridáme bylinky a uvarenú ryžu. Ochutnáme a ak treba dosolíme a dochutíme. Ryže pridáme v pomere 1:1 alebo podľa chuti.

Ja som ešte pridala trochu vody aby sa mi to spojilo, môžete pridať aj vajíčko.






Omáčka:

Cukety vydlabeme. Dužinu posekáme.
Na oleji osmažíme nadrobno nakrájanú cibuľu, pridáme posekanú dužinu z cukety a dusíme asi 10 minút. Osolíme a okoreníme. Pridáme drvené paradajky a necháme zovrieť. Môžeme pridať vodu a omáčku spraviť redšiu, bude sa ešte piecť, odparí sa a zhustne. Pridáme bazalku a malú lyžičku cukru ktorá zvýrazní chuť paradajok.


Vydlabané cukety zvnútra posolíme a naplníme mäsovou plnkou. Naplnené cukety postavíme do paradajkovej omáčky. Zostala mi plnka, tak som urobila guľky obalené v strúhanke a tie som tiež pridala do omáčky. 
Pekáčik vložíme do vyhriatej rúry na 200°C asi na 30 min. Asi v polovici pečenia prikryjeme cukety klobúčikom aby nám plnka zvrchu neprihorela.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára