02 júla 2022

Cuketové placky II.

Cuketové placky sa robia na mnoho spôsobov. Asi ten najjednoduchší je spraviť ich tak, ako robíme zemiakové. K takémuto základu môžeme mrkvu, karfiol, syr... 
Tento recept nie je ničím vynímočný. Chcem len ukázať ako sa dajú placky upiecť aj v tom najväčšom horku a bez veľkej námahy. A sú oveľa, oveľa lepšie ako smažené na oleji.

Jeden recept na Cuketové placky som už pridala pred pár rokmi a nájdete ho TU.






Čo budeme potrebovať:
2-3 cukety
2-3 zemiaky
cibuľu
cesnak
2-3 vajcia
asi 2 lyžice hladkej múky
soľ
mleté čierne korenie
drvenú rascu
majorán
a bylinky - petrželku, pažítku

Cukety nastrúhame, ak sú celkom mladé a čerstvé tak aj so šupkou. Ja všetko strúham na elektrickom krájači. Cukety, zemiaky aj cibuľu postrúham na jemno, ale nie na kašu. Pridám veľa pretlačeného cesnaku, soľ, mleté čierne korenie, majorán, drvenú rascu, vajíčka a 2-3 lyžice hladkej múky. Všetko dobre zamiešam a na malej panvičke upečiem maličkú placku. Placky sa robia od oka, preto treba dolaďovať. Upečenú placku ochutnám a pridám čo treba. Ak nie som si istá upečiem ešte jednu placku. Keď už mám istotu, že placka chutí tak ako má môžem začať piecť.


Ja pečiem placky v tartaletkových formičkách. Mám 6 silikónových ktoré na nič iné nepoužívam. Kvapnem na dno trochu oleja a do každej formičky dám cesto skoro až po okraj a dám piecť do horúcej rúry na 200°C asi na 20 minút. 


Keď okraje stmavnú, placky vyklopím z formičiek a pečiem ich aj z druhej strany. Zvýšim teplotu na 220°C a pečiem do ružova. 
Placky sú úplne super, majú krásne chrumkavé okraje a najlepšie chutia s cesnakovým dresingom - kyslá smotana + pretlačený cesnak.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára