28 novembra 2022

Perníkové srdce pre Matildu


Naša najmladšia vnučka Matilda,  oslávila 7.narodeniny. 

Vždy vymýšľam aká torta by sa mojim vnúčatám hodila a už som ich veru napiekla veľa. Matilda je naše malé slniečko, srdiečko a tak som jej upiekla tortu v tvare srdca. A keďže bývame spolu, zatajiť pečenie som nedokázala, tak sme tortu piekli spolu. A celkom sa nám darilo.




Čo budeme potrebovať:

na korpus:
150 g masla
225 g práškového cukru
75 g medu
3 vajíčka
675 g hladkej múky
2 lyžičky sódy bicarbóny

na krém:
300 ml mlieka
1 vanilkový puding
1 vanilkový cukor
250 g bielej čokolády na varenie
500 g jemného tvarohu
250 ml smotany na šľahanie 

jahodová plnka:
asi 100 ml hustý jahodový džem
asi 200 g čerstvých alebo mrazených jahôd
2 lyžičky škrobu (Zlatý klas)
 
a ešte:
srdce vystrihnuté z papiera
ja som ho vystrihla z papiera na pečenie



Korpus:
maslo, cukor a med dáme do kastrólka na mierny plameň a za stáleho miešania rozpustíme. Horúcu zmes prelejeme do robota a za stáleho miešania necháme mierne vychladnúť. 
Do zmesi po jednom zašľaháme vajíčka a nakoniec múku zmiešanú so sódou bikarbónou.
Cesto zabalíme do fólie a dáme na hodinku do chladničky.


Vychladnuté cesto rozdelíme na 3 časti. Ja som si ich rozvážila, jedno cesto malo 400 g.


Každé cesto vyvaľkáme a podľa šablóny vykrojíme srdce. Ja som vaľkala priamo na papieri na pečenie aby sa mi cesto ľahko prenieslo na plech. 


Dôležité je aby boli všetky srdcia rovnaké aby sa pri prenášaní a pri pečení nezdeformovali.


Pečieme na 180°C asi 8 - 10 minút. Treba si to odsledovať aby srdiečka nezhoreli.

Upečené pláty necháme celkom vychladnúť. Pláty si môžete upiecť aj 2 - 3 dni dopredu. 


Z cesta ktoré nám pri vykrajovaní zostalo môžeme povykrajovať perníčky ktoré použijeme na ozdobu. Ja som opatrne vybrala srdiečka zo stredu a aj tie som upiekla. 

Krém: 
z mlieka, pudingového prášku a vanilkového cukru uvaríme hustý puding a do ešte horúceho vmiešame bielu čokoládu. Miešame do rozpustenia a potom až do vychladnutia.
Tvaroh ručným šľahačom prešľaháme, pridáme vychladnutý puding a nakoniec zľahka vmiešame tuho vyšľahanú šľahačku.
Ja keď som už mala tortu hotovú som si uvedomila, že do krému som dala iba jeden vanilkový cukor, ale viac cukru ani nebolo treba. Korpus je celkom dosť sladký, tak to bolo chuťovo veľmi vyvážené.

Jahodová plnka:
je to skôr také redšie želé. Do kastrólka dáme jahodový džem, ja mám domáci s celými jahodami, pridáme celé jahody. Ja som pridala mrazené z našej záhradky. Necháme povariť. V troške vody rozmiešame škrob a za stáleho miešania ho vlejeme do jahôd. Povaríme, odstavíme a necháme vychladnúť.



Skladanie torty:
prvý plát si najprv trochou plnky prilepíme na podnos. Plnku si dáme do vrecka s rovnou špičkou a po obvode srdca, z vonkajšej aj vnútornej strany kladieme rovnako veľké kopčeky. Do stredu lyžičkou nanesieme jahodovú plnku a vrch ešte zakryjeme plnku. To už nerobíme ozdobne, ja som len v tenkej vrstve naniesla pásiky krému.
Na prvý plát opatrne položíme druhý plát a rovnako ako prvý ho ozdobíme. Tretí plát ozdobíme celý kopčekmi plnky. 
Tortu dáme do chladničky, najlepšie cez noc.
Ja som pláty piekla vo štvrtok, plnila som v piatok a zdobila v sobotu asi 2 hodiny pred oslavou.
Je lepšie tortu zdobiť tesne pred podávaním, hlavne ak chcete použiť rôzne cukríky, čokoládky, makrónky, keksíky ale aj ovocie, mohli by sa vám rozmočiť, prípadne pustiť farbu a bolo by po paráde.

Ja som tortu zdobila celú v ružovej farbe, čo je obľúbená farba našej Matildy.

Takúto tortu som robila prvýkrát ale už teraz cez Vianoce ju upečiem ešte raz. Veľmi sa nám všetkým páčila. Perníkové cesto príjemne mäkké, plnka ľahučká spolu s jahodami tvorili skvelú kombináciu. Na Vianoce pôjdem asi do citrusov, ešte si to musím premyslieť ale už teraz sa teším


No a takto si ozdobila svoju malú srdiečkovú tortu Matilda. Sama nastriekala kopčeky plnky aj džemom potrela a veľmi ju to bavilo a aj to veľmi pekne urobila. No a samozrejme si ju aj ozdobila a nezabudla ani na čučuriedky na ktoré som ja zabudla.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára