10 novembra 2022

Jablkový perník

U nás je momentálne jablková sezóna. V sade máme veľa jabloní ale iba jedna má jabĺčka vhodné na uskladnenie a tie ostatné musíme skonzumovať. Robili sme mušt, nastrúhané jablká na koláč som si aj zavarila, pečiem koláče a samozrejme chrumkáme a chrumkáme, deti si nosia na desiatu do školy a keď triedim debničku u jablkami, nahnité vyradím, povykrajujem a hodím sliepkam. 
A samozrejme skúšam nové jablkové koláče niektoré sa mi páčia, niektoré nie. Tento je niekde uprostred. Potrebuje mierne vylepšiť.




Čo budeme potrebovať:

Cesto:
450 g polohrubej múky
250 g trstinového cukru 
3 lyžice kakaa
1 prášok na pečenie perníka
1 lyžička mletej škorice
150 ml oleja
300 ml mlieka
3 vajcia
4 väčšie jablká
za hrsť nasekaných orechov

Poleva:
150 g čokoláda
250 ml kyslá smotana

džem na potretie
mleté orechy na posypanie


Koláč je veľmi jednoduchý na prípravu. Všetky sypké suroviny zmiešame v miske, pridáme mlieko, olej, vajcia a vymiešame cesto. Pridáme nastrúhané jablká a nasekané orechy. Cesto by malo byť mierne tekuté. Ja som pridala ešte trochu mlieka, mohla som aj viac.


Cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C asi na 40 minút.


Poleva: čokoládu rozpustíme v mikrovlnke, do ešte teplej primiešame kyslú smotanu a dobre vymiešame.
Čokoládu môžeme použiť akúkoľvek, horkú aj mliečnu.


Na upečený koláč natrieme džem. Ja so použila hruškový. Potrieme polevou a posypeme mletými orechmi.  


Koláč je dobrý, ale na môj vkus moc hutný. Keď ho budem piecť na budúce pridám viac mlieka, alebo viac jabĺk a určite viac škorice.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára