18 decembra 2022

Citrónové keksíky

 

Sušienky pečiem po celý rok. Tieto citrónové sú veľmi jednoduché. Nezlepujú sa, preto sa môžu pripraviť aj ako pečiatkové. Ja som použila na dekor starú dečku. Netreba ich ani nijako zdobiť, ale pretože sú Vianoce tak som ich trochu pokropila čokoládou.  






Čo budeme potrebovať:

220 g múka polohrubá
120 g múka hladká
100 g práškový cukor
250 g maslo
2 žĺtky
šťava z 2 citrónov
citrónová kôra

Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom, pridáme žĺtky, citrónovú šťavu a múku. Vypracujeme cesto. Ja to všetko dám do misy a cesto za mňa vypracuje robot. 
Cesto zabalíme do fólie a dáme na 2 hodiny do chladničky alebo aj cez noc. Nič sa nestane ak budeme keksíky vykrajovať a piecť ihneď, ale so studeným cestom sa pracuje lepšie. A čím je cesto studenšie, tým lepšie sa aj pečie, nerozteká sa do strán.


Studené cesto vyvaľkáme na hrúbku asi 4 mm, nie tenšie pretože tieto keksíky sa ničím nezlepujú a príliš tenké by sa lámali.
Z cesta vykrajujeme rôzne tvary, alebo len radielkom nakrájame na štvorčeky. Ak chceme trochu krajšie môžeme použiť pečiatky alebo ozdobný valček. Ja som použila staršiu dečku. Cesto som vyvaľkala na hrubšie, asi 5 mm, a potom ešte raz prevaľkala cez dečku aby sa otlačil vzor.


Z cesta vykrajujeme pomocou formičiek rôzne tvary. Pretože sú Vianoce vykrajovala som nielen klasické sušienkové kolieska ale aj rybky a prasiatka. 


Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 10 - 15 minút. Z vrchu by mali byť bledé a zo spodu mierne ružové.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára