27 decembra 2022

Roláda z jahňaciny plnená špenátom a šampiňónmi

Na Vianoce by sme mali jesť zviera beznohé, na 1. vianočný sviatok zviera dvojnohé a na 2. vianočný sviatok zviera štvornohé. Nám to tohto roku celkom vyšlo. Na štedrý večer ryba, na druhý deň kuracina a aby som neporušila tradície na Štefana som pripravila jahňa.
Je to síce skôr veľkonočné jedlo, ale zišla sa celá rodina a tak som chcela pre dospelých členov rodiny pripraviť niečo netradičné. A fakt sa mi to podarilo. Kombinácia jemnej, mladej jahňaciny naplnenej špenátom, šamiňónmi, cesnakom, dochutené bylinkami bolo naozaj delikátnou pochúťkou. 






Čo budeme potrebovať:

jahňacie stehno zadné

veľa cesnaku 
soľ
mleté čierne korenie
rozmarín

na plnku:
stredne veľkú cibuľu
4-5 strúčikov cesnaku
čerstvé šampiňóny
listový špenát
muškátový oriešok
štipku škorice
citrónovú kôru
soľ
mleté čierne korenie
drvenú rascu


Na tento recept som použila jedno celé zadné jahňacie stehno. Stehno som prekrojila v kĺbe tak aby mi zostalo spodné malé stehienko aj s kosťou a vrchné stehno som vykostila. 


Roládu som robila z vrchného stehna. Mäso narežeme tak aby nám vznikol čo najväčší plát mäsa. Plát mäsa rozprestrieme na fóliu a mierne ho naklepeme, osolíme a okoreníme len z vnútornej strany.


Pripravíme si plnku. Na masti alebo oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme nadrobno nasekané šampiňóny, veľa pretlačeného cesnaku a mladý listový špenát. Ja si špenát mrazím z vlastnej úrody, ale dostať aj mrazený listový špenát. Nepoužívajte špenátový mrazený pretlak, mali by ste z plnky riedku kašu. Plnku osolíme, okoreníme, pridáme muškátový oriešok, štipku škorice a trochu citrónovej kôry. Nevaríme dlho, len prehrejeme, ochutnáme a ak treba dosolíme a okoreníme. Cesnaku použite veľa, musí ho tam byť výrazne cítiť. Jahňacie mäso chuť cesnaku stiahne a cesnak naopak ochutí mäso. Takže cesnakom nešetrite. Plnku necháme vychladnúť. 


Vychladnutú, alebo vlažnú plnku navrstvíme na plát mäsa a zvinieme do rolády. 
Pripravíme si zmes na potretie - do misky dáme trochu oleja, veľa pretlačeného cesnaku, lyžičku soli, mleté čierne korenie, rozmarín a lyžičku vody. Touto kašičkou potrieme celú roládu. Roládu môžeme zviazať potravinárskym špagátom aby držala tvar. Mne sa nechcelo, nemala som moc času, tak som roládu zabalila do alobalu a dala piecť.



Najskôr si rozpálime rúru na 200°C. Na väčší plech som dala malé spodné stehno, ktoré som výdatne potrela cesnakovou kašičkou, pridala som aj kosť zo stehna, podliala trochou vody a dala som to piecť asi na 15 minút. Potom som na plech pridala roládu zabalenú v alobale a dala piecť na 180°C asi na 1,50 hod. Po hodine som roládu rozbalila, odstránila alobal a piekla ešte asi pol hodinu. 


Mäso bolo veľmi jemné, šťavnaté a so špenátovou plnkou veľmi chutné. Ako prílohu som robila pečené zemiaky a šťuchané zemiaky. Ďeťom som robila teľacie plnené rezne tak si každý mohol vybrať na čo mal chuť. A špenátovú plnku ktorá mi zostala sme si popridávali ako prílohu rovno na tanier.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára