18 decembra 2022

Medvedie labky

Medvedie labky sú spomienkou na Vianoce môjho detstva. Mama ich piekla iba na Vianoce a ja som ich milovala vtedy a milujem ich dodnes.

Tento recept nie je celkom ten klasický, pretože je pridané aj kakao, ale labky sú výborné aj keď najlepšie sú asi predsa len tie klasické orechové.





Čo budeme potrebovať:

175 g hladkej múky
175 g hrubej múky
200 g práškového cukru
250 g Hery alebo masla
30 g kakao
120 g mleté vlašské orechy
1 vanilkový cukor

na obaľovanie:
práškový cukor + vanilkový cukor


Suroviny na cesto zmiesime, cesto zabalíme do fólie a odložíme do chladu na 2 hodiny, alebo aj na noc.


Formičky na medvedie labky (ja mám také rôzne) plníme cestom nie až po okraj tak, aby v strede bola jemná priehlbina.


Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 10 - 15 minút podľa veľkosti formičiek.


Upečené labky necháme mierne vychladnúť a potom ich vyklopíme a obalíme v práškovom a vanilkovom cukre.

Ja si zmiešam v miske práškový a vanilkový cukor a labky vyklápam priamo do neho. Stačí klepnúť o stenu misky a labky skočia priamo do cukru. Ale prsty si popálim aj tak, to už asi patrí k tomu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára