10 septembra 2018

Krémová polievka z vatovca

V našom sade rastú vatovce. Len tak, samy od seba. Tohto roku, po tých veľkých lejakoch sme ich naši 16 utešených kúskov.
Vatovec obrovský je veľká guľatá huba zo zvláštnou korenistou vôňou. Nemá stopku ako iné hríby, takže vyzerá ako biela lopta položená v tráve. Ak ju nikto nenájde, veľmi rýchlo zostarne, stane sa z nej jedna veľká prašivka.

Tak ako každý rok aj teraz som z vatovca pripravila rezne. A tým to skončilo. Iný recept na prípravu vatovca nepoznám. Aj ujo gúgl zaryto mlčí a iný recept na prípravu vatovca mi neponúkol. Rezne samozrejme boli a boli fantastické a keď som rozmýšľala čo ďalej ako prvá ma napadla polievka. Môj zámer bol uvariť krémovú polievku so smotanou, ale keď som polievku rozmixovala a zistila, že je hustá a krémová aj bez smotany, tak som ju ani nepridala. A bola fantastická.





Čo budeme potrebovať:
vatovec
maslo
soľ
mletý kmín

chlebové krutóny
bylinky na ozdobu


Príprava tejto polievky je veľmi jednoduchá a rýchla.
Vatovec nakrájame na plátky a okraje-kožu orežeme a zahodíme.
Vatovec pokrájame na kocky, na veľkosti nezáleží. 
V kastróli speníme maslo a kocky vatovca opražíme. Osolíme a okoreníme. Keď kocky zvädnú zalejeme ich vriacou vodou a povaríme asi 15-20 minút.
Potom polievku rozmixujeme a dochutíme. Ak je moc hustá rozriedime vodou. Ja som už len celkom málo dosolila.

Nakoniec som ešte plátok vatovca pokrájala na drobno a prudko opražila na masle do červena. Tieto malé kúsky som vkladala spolu s krutónmi do polievky priamo na tanier.



Tento skvelý krém posypeme priamo na tanieri chlebovými krutónmi, kúskami opraženého vatovca a ozdobíme bylinkami.


Len mám obavy, že z iných hríbov takúto polievku nepripravíte. Preto hor sa na prechádzku. Vatovce rastú na lúkach a pasienkoch, možno sa vám pošťastí a prinesiete si domov takýto alebo podobný úlovok.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára