13 septembra 2018

Vatovec s dusenou zeleninou

Hľadala som, hľadala až som konečne našla jeden recept na prípravu vatovca. 
Bol skôr článok o tomto hríbe. Okrem iného sa v ňom písalo, že najbežnejšie sa pripravuje ako vysmážaný ale môže sa pripraviť aj ako hríbová praženica alebo pridať k leču. To ma zaujalo a tak som to vyskúšala. A tento recept dostal nielen mňa ale ani môj muž sa ho nevedel dojesť. A hneď si rozkázal navariť dupľu. 
Máme v sade ešte asi päť vatovcov tak o pár dní spravím zase, už sa tešíme obaja :)






Čo budeme potrebovať:

papriku
paradajky
cibuľu
masť alebo olej
soľ, drvenú rascu
slanina - ľubovoľný prídavok, u nás musí byť

vatovec
maslo, olej


Zelenina:
Najskôr si pripravíme zeleninu. Papriku nakrájame na pásiky, paradajky zalejeme vriacou vodou a ošúpeme.
Na masti alebo oleji opražíme slaninku, pridáme cibuľu, papriku a paradajky. Osolíme a okoreníme. Krátko opražíme a potom dusíme pod pokrievkou do mäkka. 


Vatovec:
Vatovec nakrájame na hrubšie asi 1,5-2 cm plátky, vrchnú šupku zlúpneme. Plátky nakrájame na väčšie kocky. Na panvici si rozpálime maslo, pridáme trochu oleja a kocky vatovca prudko opečieme do zlata. Stále miešame aby sa nám opiekli zo všetkých strán. Osolíme.
Vatovec nakrájajte na väčšie kocky pretože pri pečení sa rozpadajú. Nepridávame žiadne korenie. Vatovec je veľmi aromatický, korenie by mohlo prebiť jeho chuť. 


Opražené kocky vatovca pridáme do hotového leča. Zamiešame a ak treba osolíme. 
Jediné korenie ktoré používam pri príprave vatovca je rasca. Celú alebo drvenú rascu používam pri všetkých hríboch, mne tam jednoducho pasuje. 



Ja som jedla toto jedlo tak ako ho vidíte na obrázku, s bagetou. Manželovi som ale pridala aj vajíčka ako keď sa robí hríbová praženica alebo lečo s vajcom a bolo to veľmi dobré. Obidve varianty boli výborné, s vajíčkom aj bez vajíčka.

Ak máte vatovec vyskúšajte. Ak nemáte, viem si toto jedlo predstaviť aj s iným hríbom, napríklad s bedľou.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára