07 novembra 2018

Slané rožky

Zas som raz natrafila na jeden dobrý recept na rožky. Recepty na chlieb a pečivo sú zdanlivo rovnaké, všetky sú zložené z troch hlavných zložiek - múky, droždia a vody. Úspech ale zaručujú drobné úpravy, spôsob pečenia a hlavne asi prax.
Vyskúšala som už množstvo receptov a  teraz už chlieb a pečivo pečiem len tak od oka. Ale tieto rožky som upiekla viacmenej presne podľa receptu.








Čo budeme potrebovať:

200g hladkej múky
100g hladkej chlebovej múky T1000, ja používam Babičkinu voľbu 
150g polohrubej múky
1 lyžica pšeničných otrúb alebo jemných ovsených vločiek
1 lyžička soli
1 lyžička medu
1 lyžica oleja
250ml vlažnej vody
20g droždia, to je 1/2 kocky

Z vlažnej vody, droždia a medu pripravíme kvások. Všetky suroviny zmiešame, pridáme kvások a vypracujeme vláčne cesto. Ak nemáte pšeničné otruby môžete ich nahradiť ovsenými vločkami.
Prikryté cesto necháme vykysnúť. To moje kyslo asi 3 hodiny, bola celkom zima tak mu to trvalo trochu dlhšie. 

Vykysnuté cesto rozvaľkáme na čo najväčší kruh. Kruh rozdelíme na osem častí - trojuholníkov a tie stočíme od širšej strany smerom k špičke a vytvarujeme rožky. Konce mierne pritlačíme.


Rožky uložíme na plech, postriekame vodou v rozprašovači, posypeme semienkami, ja som použila ľanové semienka a hrubú kamennú soľ. 


Rožky necháme ešte na plechu kysnúť. Pre urýchlenie môžeme rožky vložiť do rúry vyhriatej na 30°C. Vykysnuté rožky vyberieme z rúry a zvýšime teplotu na 220°C.


Vykysnuté rožky, znovu postriekame vodou a vložíme do rozpálenej rúry. Pečieme na 220°C asi 15 - 20 minút podľa veľkosti rožkov.

Upečené rožky uložíme na mriežku a necháme vychladnúť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára